Aldrig riktigt slut...

2009-04-14, kl 20:55:15
En del på gång...
Idag har varit vad jag skulle föredra att kalla en föga intressant dag. Jobbet innebar full rulle, fast ändå ganska avkopplat. Inte värst mycket folk, men ganska mycket varor. I övrigt är det faktiskt några spännande saker på gång just nu. Berättar väl mer så småningom. Måste förresten erkänna att det var lite segt att ta sig ur sängen, vid femsnåret, imorse. Nu när ljuset börjat återvända är man inte riktigt lika snabb i säng som tidigare!
När jag kom hem från jobbet satt jag och pustade ut lite i soffan, sen kastade jag ut Banditen och hoppade upp på cykeln. Man kan nog säga att vi idag täckte upp större delen av Luleås stadsdelar och det blev en fin runda på ungefär 15 kilometer. Med ett ganska lagomt tempo körde vi på strax under en timme, riktig nöjescykling i det sköna vädret - Banditen var nöjd och glad.
Om du, som jag, såg CSI igår kväll - håll med om att det börjar bli lite intressanta förändringar med Grissoms avsked och nye professorn..? Bäst av allt gillade jag definitivt slutet, där Grissom kom fram till Sara - för er som missade det! Ikväll glor jag på The Mentalist och i reklampauserna surfar jag, letandes efter tält och sovsäckar. Nejdå, jag ska inte investera i nåt, men jag är så ohyggligt sugen på att ta med mig Bandit ut i "vildmarken", vandra och sova ett par nätter ute. Så jag stillar längtan genom att kolla på utrustning, smart tycker jag.
Var så avtrubbad imorse att jag varken läst hela Metro eller gett mig på korsordet. Det verkar vara en lämplig sysselsättning en liten stund framåt. Jo, förresten - för en stund sen snöade det här. Varade väl ungefär i en kvart, men ändå. Våren är här, fast ändå inte!


Banditbusen

"Men snälla husse, kan du sluta fota mig när jag ligger som en soffpotatis..?"

Morotspannkakor

Slängde ihop lite goda pannkakor förut;
morotspannkakor, som jag serverade med Keso...


Bälten och spännen

Eftersom jag skrev igår om bälten/spännen,
så bjuder jag idag på en bild på mina två favoriter, för tillfället är bägge trasiga...


Datorn vid tv:n

Mediacenter och HTPC-chassin i all ära,
erkänn att min dator smälter in ganska bra "framför" tv:n...


Lite musik...
I väntan på nåt att nåt vettigt ska börja på tv:n lyssnar jag på Guns N'Roses senaste platta, Chinese Democracy. Jag kan inte påstå att den känns värst speciell, den bara levererar. Somliga pratar om att det inte längre är samma band, men jag tycker då man känner igen soundet, dock lite moderniserat, ganska mycket? Och det är väl i slutändan det saken handlar om - hur det låter...
Imorrsn, om jag inte minns helt fel, släpps Moneybrothers nya skiva. Låt se vad han har att komma med den här gången, jag gillar då hans stil helt klart. Kan dock inte säga att jag är helt säker på att han gör sig allra bäst som soloartist - det är först i sällskap av andra arister som jag tycker att han verkligen kommer till liv; Petter feat Moneybrother - Showdown och Marit Bergman feat Moneybrother är ju helt underbart bra låtar.
Mitt förslag lyder Moneybrother + Florence Valentin = SANT. Mer än så behöver jag väl knappast säga, det vore en given sommarplågekombination...



Väder: Fint, lite snö-kväll
Temperatur: 2 grader




Pax vobiscum.
Oskar.

Åsikter...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0