Av ingens frö...

2009-04-09, kl 22:09:08
Kort och gott...
Det regnade en stund idag och jag kan inte förklara hur härligt det var. Så länge som jag längtat efter regn, om ens bara så lite, lite, lite som det var idag. Äntligen kanske vi är på väg mot nån slags vår och sen sommar, även häruppe!
Om det var fullt upp igår så vet jag inte ens hur jag ska börja beskriva dagens jobb. Som vanligt lockar mat-högtiderna fram de sämsta sidorna hos somliga. Stress, dåligt humör, armbågar till höger och vänster... Jag klarar mig iallafall bra. Axeln känns lite bättre idag, dels har jag kört lite lättare jobb idag och dels har jag varit sockerhög på påskgodis hela dagen!

Så, nu säger jag det ni alla väntat på:
Glad Påsk!

Hämtade nyss Pelle på Kallax, han stannar ända tills på tisdag, kul! Nu ska jag kolla lite tv och käka ett par mackor. Återstår att se om jag lyckas hålla mig vaken till tolvslaget av denna dag, känns inte så. Efter två tolvtimmarspass, med arbetsuppgifter som kan klassas som ganska fysiskt ansträngande, är man lite sliten. Ungefär som Banditen, han ligger bredvid mig, halvsover men vägrar ställa upp och hålla huvudet still för fotografen...
Idag lyssnar jag in mig på Jay-Z och funderar på vad jag tycker om honom, hans musik och vilken/vilka plattor som är bäst. Måste säga att de låtar han gör tillsammans med sin kvinna (Beyoncé Knowles) hamnar högt upp på listan. De två firade förresten ett år som gifta alldeles nu i dagarna, 6 april. Min absoluta favorit där de samarbetar är Bonnie and Clyde, den låten är både sjukt bra och framkallar riktigt schyssta minnesbilder. Inget jag vill ha tillbaka, men låten gör mig ändå riktigt glad!


Gosvovven

Banditen softar på skärtorsdagskvällen...


Väder: Lite snö, lite regn
Temperatur: 0 grader




Pax vobiscum.
Oskar.

Åsikter...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0