Du hade tid...

2009-04-16, kl 22:25:05
Sekunder, minuter, timmar...
För att återknyta till rubriken direkt; nej, jag har INTE tid. Fullt upp, eller det kanske kallas att "ha ett liv"? Fast ändå inte, haha! Hursomhelst, jag prioriterar, som jag sagt tidigare, alltid andra saker före bloggandet.
Idag har jag jobbat 12-21. Banditen har varit hos Emelie, snacka om kalasbra för honom. Sällskap och nån promenad. Härligt! Jag kan inte påstå att min arbetsdag varit värst spännande, Banditen har nog upplevt mer under samma tid. Jag har varit lite i blombranschen och dessutom suttit i kassan. Mer spännande har skvallret och det så kallade privatlivet, på jobbet, varit. Minsann, tänk så mycket saker man kan vara med om.
Nåväl, jag kom just att tänka på att jag häromdagen hade en mycket tacksam kund. En lite äldre kvinna, jag minns inte vad jag hjälpte henne med, men jag gjorde det där lilla extra som de flesta kanske inte gör. Trollade fram nånting som egentligen var slut, eller nåt åt det hållet. Det jag ville komma fram till nu var iallafall att hon var sådär fruktansvärt tacksam, nånting man inte stöter på alltför ofta i mitt jobb. Hon fick det att verka som om jag verkligen räddade hennes dag. Trots att jag bara gjorde något litet så fick det stor betydelse, tänka sig!
Det går säkert att utläsa mellan raderna att jag är lite trött, måste krypa ner i sängen eftersom jag jobbar 6-13 imorrn. Segt att ta sig upp, men skönt att sluta tidigt. Efter jobbet vet man aldrig vad som händer, jag har hört att vi har fint besök här i stan?




Popsicle - Not forever

Örongodis...
Vilken helt underbar gammal dänga med Popsicle. Vilken låt, vilka minnen, vilka dagar, vilka kvällar. Har man väl snubblat in på det bandet, är det lika bra att lyssna in sig på Brainpool när man ändå är igång. Just plattan Painkiller har nog haft större musikalisk inverkan på mig än jag nånsin kommer erkänna. Snacka om skönt sound - lite tunt, lite krispigt, men ändå inte så himla spretigt som en del liknande band låter, dessutom är vissa texter rent löjligt träffsäkra, enligt mig;
"I lock my door and stay in bed,
I dream of love in gold and red
- it may be silly but I do it anyway"

Börjar inse att jag efter en genomlyssning fortfarande kan, i princip, alla texterna utantill...



Väder: Hyfsat klart
Temperatur: 1 grader




Pax vobiscum.
Oskar.

Åsikter...
Namn: Amanda

låter jobbigt

2009-04-16 @ 22:26:39
URL: http://www.metrobloggen.se/Dotteralberta
Namn: Elin - A real standing solider '

Hej !

allt braa?

passa på att vara med i tävlingen om en ipod touch!

som avslutas imorgon klockan 20 :00



www.laamossberg.blogg.se <3

2009-04-16 @ 22:31:05
URL: http://laamossberg.blogg.se/
Namn: Niklas E

Kul med Popsicle! Jag kan inte tänka på dem utan att det här kommer upp i huvudet :)

xcs" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=Dlg8Wzxcs

2009-04-16 @ 23:25:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0