Faller...

2009-04-05, kl 18:13:19
Soft söndag...
Tänk så fort lediga dagar passerar. Jag har iallafall hunnit med både löptur på morgonen, dammsugning, lakan-tvätt och matlagning. Ska väl strax rulla in cykeln och se om jag får nån ordning på växlarna. Imorrn blir det jobb, trots att det är en av mina lediga dagar. Drar ju ihop sig till påsk och det innebär, som sagt, förstås att folk ska handla mat. Börjar klockan 06, sen får vi väl se när jag lyckas ta mig hem. Med lite tur blir jag inte kvar längre än till strax efter lunch!


Söndagsmiddag

Vilken söndagsmiddag va?!
Nah. varken speciellt högtidligt eller nyttigt, men var det jag kände för...


Lite musik...
Samtidigt som jag bloggar lyssnar jag på supermysiga Kings of Convenience blandat med helsköna Belle and Sebastian. Nej, jag vet, inte riktigt nåt man kan förvänta sig att hitta i min musiksamling, samtidigt är jag ju en riktig allätare - man vet aldrig vad man ska förvänta sig.
Morgonen och förmiddagen har idag varit strålande vacker. Härligt att vakna imorse och skymta en klarblå himmel med stekande sol bakom gardinen. Trots det fina vädret var det ganska kallt, några minusgrader, och jag kände att det tog en stund på morgonrundan innan jag fick upp värmen innanför kläderna. Riktigt mycket folk ute på isen på förmiddagen, så fort solen kikar fram hittar människorna ut...

Mat...

Dags att laga lite käk inför veckans matlådor,
bladselleri, lök, vitlök, kassler, palsternacka, morot, apelsin, potatis...


Fortsättning följer...
Pratade en stund med både systern och svågern förut på Msn. Det var ett tag sen jag paratade med Kerstin, så det var himla skoj. Kan kanske inte säga att vi kom fram till några världsomvälvande slutsatser, men det var trevligt ändå. Fredrik fortsätter fråga om när jag kommer ner i sommar, jag fortsätter svara att jag inte vet. På senare tid har det känts mer och mer som att jag vill säga adjö till jobbet och spendera sommaren i hemtrakterna. Lär dock inte bli så, man känner ju lite ansvar haha!
Nej, om man skulle ta och rulla in den där cykeln nu, jag återkommer här senare...


Väder: Kanon-förmiddag, sämre eftermiddag
Temperatur: 3 grader




Pax vobiscum.
Oskar.

Åsikter...
Namn: Syster Yster

Också glad över pratstunden, den ska prioriteras oftare från mig. För när allt kommer omkring är det väl tid vi har mest av här i världen...? Syster och svåger visualiserar husrelaterade sommarprojekt varvat med stekande sol-och-bad-dagar i nya båten och vill SÅ GÄRNA dela dem med favoritnorrlänningarna! Så vi fortsätter nog tjata. När....? Hur länge....?!!

2009-04-05 @ 21:35:28
Namn: Niklas E

Tycker att det ser ut som en riktigt trevlig söndagsmiddag, nyttig är den också, du har ju grova brön :)

2009-04-05 @ 23:54:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0