Fröken Svår...

2009-04-13, kl 21:02:36
Ledig men ändå fullt upp..?
Nah, den där lilla underrubriken var väl inte helt sann. Jag har dock fortfarande svårt för att "ta mig tid" att sitta ner och skriva här. Idag har vädret varit toppen, den första riktiga vårdagen, kanske man kan säga. Är dock inte helt säker på om jag tycker det är vår riktigt än. Härligt har det iallafall varit, klarblå himmel och strålande sol.
Imorse insåg jag tyvärr nåt som jag förnekat några mornar. Nämligen det faktum att jag, mest troligt, har drabbats av samma förkylning som några kollegor haft. Halsen har varit lite rosslig tidigt på morgonen i några dagar och idag hade det blivit värre. Återstår att se hur det utvecklas, dålig timing skulle man väl kunna säga, samtidigt som jag förstås undrar om det nånsin är bra timing att bli sjuk?!
Det är strax dags för ett nytt avsnitt av CSI och efter det kan jag knappast låta bli att kolla in Ballar av Stål. Jag vill så gärna tro att jag besitter en högre nivå av humor än den som förekommer i det programmet, men sitter till slut ändå framför tv:n och skrattar så högt att grannarna måste undra vad jag sysslar med. Efter vad jag sett på reklamen inför kvällens program så tror jag att det kan finnas nåt extra sevärt inslag i anknytning till Kärlekstunneln på Gröna Lund, om jag inte misstar mig helt...
Tre talande bilder från gårdagen:


En bok

Jag skrev väl lite om en bok igår, här har ni den...

Te

När jag dricker te, är det två sorter som gäller;
Johannesört och Pepparmynta...


Te och mackor och morot

Lite käk framför tv:n - te, mackor och morot...

Jobb imorrn...
Imorrn jobbar jag 06-15 och på onsdag 08-15. Ganska skönt med såna dagar när man kommer hem i någorlunda tid. Eftersom jag börjar tidigt imorrn så blir det omedelbar sänggång efter Ballar av Stål. Får se om jag hinner slänga upp ett länktips i nån reklampaus kanske.



Väder: Kalasdag, soooligt
Temperatur: 2-10 grader




Pax vobiscum.
Oskar.

Åsikter...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0