Här ibland ruinerna...

2009-04-07, kl 10:43:45
Puh...
Hittar inte tid till att få ner allting just nu, som sagt. Mornarna börjar kännas så sega. Vet inte om jag ska skylla på för mycket eller för lite sömn, konstiga arbetstider, för hårt jobb, eller kanske bara våren..? Var halvklart på himlen när jag vaknade, ett par minusgrader och jag snoozade ungefär en timme. Hopplöst! Snörade på mig skorna och stack ut på en härlig löptur, fortfarande lite kyligt men så fort man får upp värmen går det fint.
Träffade på en kärring (jo, hon var verkligen det!) som undrade vad jag gjorde när jag tog ett rejält tag om Banditen och skällde på honom, för att han vägrade springa på den sida av cykel-/gångvägen jag sa åt honom att springa på. Sådana människor kan verkligen göra mig oerhört arg. Enligt henne gjorde jag förstås fel, eftersom hundar ska hålla sig på vänster sida och det var ju där Bandit "ville" springa, men jag sa åt honom att springa på höger sida, på grund av rådande omständigheter - nämligen den här tanten och hennes lilla hund, som dessutom inte hade en aning om vilken sida den skulle gå på. Orkar inte ens bry mig om att berätta mycket mer än så, ni fattar säkert poängen - jag hade rätt och hon fel, som vanligt alltså haha!
Idag blir det jobb 11-19. Ganska sopigt pass, med tanke på att man inte får gjort värst mycket varken före eller efter jobbet. Dock lär nog dagen gå fort, vilket är skönt. Ikväll får det bli en cykeltur med Banditen. Igår tog vi en tur med riktigt bra tempo. Det var nästan så jag tyckte busvovven verkade bli lite sliten och då går det undan. Så fort väglaget blir ännu lite bättre är det dags för dragsele och koppel igen, då får han jobba på riktigt och husse får lata sig i sadeln!
Lägger upp en Linkin Park-låt med ganska fin text, vettigt budskap. Senaste plattan känns kanske lite överproducerad för min smak, men låtarna är trots allt riktigt bra. Nu går jag ut i solen och hoppar in i bilen, sen blir det jobb...




Linkin Park - Leave Out All the Rest



Väder: Halvklart med sol
Temperatur: 0 grader




Pax vobiscum.
Oskar.

Åsikter...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0