Ingen har lust...

2009-04-20, kl 20:56:29
Ledigt och stillsamt...
Jag ska inte ljuga och påstå att jag varit värst aktiv idag, för det har jag inte. Snoozade länge på morgonen, vaknade lite då och då för att stirra ut på den klarblå himlen samt tänka "Åh, så skönt med fint väder nu när jag är ledig"... Har, apropå ingenting, försökt plinka lite gitarr de senaste dagarna, men tappar suget ganska fort - vet inte riktigt vad det är. Bristen på spelkamrater kanske?! Ingen att repa med, inget att repa för.
Lagade en lite annorlunda pastasås till middag idag, kanske lägger ut receptet på den senare. För somliga bloggläsare räcker det nämligen inte att jag lägger ut bilder på samtliga ingredienser - de vill veta i detalj hur man gör, har jag hört. Det är förstås därför jag har en kategori döpt till Recept. Måste bara bli bättre på att använda den, Länktips-kategorin använder jag ju rätt flitigt iallafall.
Jag och Banditen tog en riktigt härlig cykeltur nu på kvällen, strax under milen med ett riktigt bra tempo. Kvällssol och en hel del promenad-människor ute gjorde att det kändes riktigt mysigt. Efter cyklandet hade vi stämt träff med Sandra och hennes lilla Border Collie-valp Tindra. Gissa om det blev liv i luckan, hon var ganska framåt den tjejen. Tindra alltså haha!


Nytt cykellås

Eftersom jag för några dagar sen lyckades bryta av andra nyckeln till mitt cykellås,
införskaffade jag ett nytt - befriat från nycklar...


Orkidéer

Adopterade två (vissna) orkidéer från jobbet till en mycket billig penning,
återstår att se om jag lyckas få dem att blomma igen...


Lukta gott

Jag har väntat länge med det,
men nu har jag köpt mig lite "nya" doftoljor,
den enda nya doften är lavendel...


Tindra

Vilda Valpen, som jag kallar henne,
eller Tindra som resten av världen säger...


Musik och tv...
Upptäckte alldeles nyss att Moneybrothers nya album Real Control äntligen finns på Spotify. Lyssnar igenom det alldeles precis nu. Hittills (7 av 10 spår) tycker det är kalas samtidigt som jag håller med vissa recensenter om att det känns lite spretigt. Iochförsig tycker jag nog att det kan vara det som är charmen. Enligt uppgift ska de tre (?) producenterna inte fått höra varandras jobb under tiden det pågått. Kool!
Dagens roligaste upptäckt gjorde jag förut när jag satt och kollade igenom lite "gamla" låtar. Visste du att Tommy Nilsson gjort en låt vid namn Vill du ha sex med mig..? Till saken hör att det är inte bara en titel tagen ur luften - låten handlar faktiskt om precis det man tror att det ska göra, ojojoj. När jag ändå är inne på ämnet så kan jag nämna, för er som missat det, att MTV på sin sida http://www.yestosafesex.com/spotify/ låtit ett antal artister slänga ihop egna spellistor för sovrummet...
Nu får det vara slutsnackat/-skrivet för ikväll. Jag ska göra iordning mitt te och invänta kvällens CSI-avsnitt. Sen får vi väl se om jag törs kolla in vad dårarna i Ballar av Stål hittat på ikväll, har inte sett nån reklam för det så jag har inte den blekaste aning!



Väder: Klart och fint
Temperatur: 2 grader




Pax vobiscum.
Oskar.

Åsikter...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0