Jag Vill Gå Hem Med Dig...

2009-04-05, kl 00:09:08
Vilken dag..!
Jajjemänsan, nu börjar det märkas att vi närmar oss en "mat-högtid". Full rulle på jobbet idag, minst sagt. Var som sagt trött och seg imorse när jag vaknade och kan väl inte påstå att det blev bättre ju mer fullt upp jag hade. Det förhåller sig dock, som tur och väl är, på det viset att jag har en viss förmåga att koppla bort sånt där när jag är på jobbet. Bara att köra på och lägga i nästa växel.
Kunde tillsammans med Nina konstatera att det är nog en liten kombination av dels våren som är på gång och dels alla lyckliga par man ser överallt. Jag säger inte att jag inte trivs ensam, eller att det känns som ett misslyckande att leva ensam just nu; bara att man ibland kan känna sig lite bitter över bristen på sällskap.
Jag lever dock hellre ensam och trivs, än med någon och vantrivs.

Måttsund

Utsikt från Måttsundsbacken för fyra år sen...

Bandit-motion och lite musik...
Idag har Janne varit ute en sväng med Banditen, när jag var på jobbet, snacka om schysst. För min egen del blev det en mycket sen löptur med busvovven, vi kom in alldeles vid 23-tiden. Jösses, så härligt att springa när det är så lite människor ute. Jag kände för att trappa upp tempot och får nog säga, med gott samvete, att jag gjorde riktigt bra ifrån mig. Klarade inte att hålla ett högre tempo hela vägen, men nästan.
Just nu sitter jag och lyssnar in mig på Jet, nya stjärnor på min musikhimmel. Gissar på att låten de flesta kopplar ihop med dem är Are You Gonna Be My Girl, den spelades i nån reklam för inte så jättelängesen. Nån som minns vilken?
Grymmaste textraden måste väl ändå vara:
"Oh, four, five, six, come on and get your kicks,
now you don't need that money when you look like that, do you honey?"

Annars har jag totalt snöat in mig på Hellacopters två 2000-plattor; High Visibility och By the Grace of God. Har gjort nåt slags konstaterande att det är precis så musiken jag skriver just nu ska låta. Vilken lättnad att ha en färdig mall liksom, haha!
Av någon konstig anledning kom jag idag att tänka på låten nedan. Kanske var det nåt snack med nån som upplever samma saker nu som jag gjorde för två år sen, eller kanske var det alla par med vårkänslor. Jag tillägger mer än gärna att ni inte behöver oroa er för att jag fastnat i nåt kärleks-trubbel, på den fronten är jag helt bekymmersfri. Precis som på alla fronter egentligen...
Njut av låten och jämför de två artisternas olika tolkningar. Personligen gillar jag verkligen Hellströms riktigt skarpt, MEN Monica Zetterlund lever sig verkligen in i rollen som den bedragna kvinnan - särskilt när man dessutom ser bild.




Håkan Hellström - Trubbel...




Monica Zetterlund - Trubbel...


Klart slut...
Börjar dra ihop sig till läggdags nu, ska krypa ner och drömma om all nytta jag ska göra imorrn. Framför allt ska jag ta en rejäl långtur med Banditen, det kommer bli himla skoj. Håller tummarna för att vädret blir någorlunda bra också!



Väder: Halvklart överlag
Temperatur: -5 grader




Pax vobiscum.
Oskar.

Åsikter...
Namn: Niklas E

Appropå Trubbel, glöm inte bort Olle Adolphson :P

2009-04-05 @ 00:39:10
Namn: Oskar

Nixpix, tyvärr tycker jag bara upphovsmannen gör den tämligen tråkig... :)

2009-04-05 @ 10:48:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0