Låg...

2009-04-28, kl 22:39:42
Det är mycket nu...
Idag bjuder jag inte på värst mycket text, inte enligt planen iallafall, jag slänger istället upp en laddning bilder från dagarna då jag inte bloggat!
Har insett att jag lyckats redigera bort ett helt inlägg, fränt värre. Skulle kopiera och göra ett nytt inlägg här nedan, men råkade visst glömma just det där ordet kopiera haha. Sånt som händer, ska lägga upp låtarna igen nån annan dag.
Helgen var riktigt kul och mässan gav fint resultat. På lördagkvällen var jag hos Janne och Hanna på en liten inflyttningsfest, sen kikade jag in på Allstar en sväng, med Limpan. Det måste varit nån "All Familiar Faces night out" eller nåt sånt, för det var längesen jag skakade så många kända händer och kramade så många glada famnar. Fick en fruktansvärt kul nyhet från en gammal vän, som äntligen växlar in sitt livståg på ett mycket spännande spår!
Söndagen var jag ledig och gjorde inte värst mycket, tog en sväng ut på Mässan med Pelle för att kolla läget, det var lagom dött. Måndagen bestod av jobb 06-15 ungefär, det var lite segt eftersom jag inte visste riktigt när jag skulle sluta. På eftermiddagen tog jag och Banditen en riktigt skön långpromenad genom ett underbart regnigt Luleå. Några av bilderna nedan är alltså från regnpromenaden igår.
Apropå den här snabba uppdateringen, så har jag inte skrivit nåt om förra lördagen, kom jag på. Jag var ute och käkade middag med Spalarna från jobbet, riktigt kul. Vi var på Pastabacken och jag avnjöt en Al Capone - pasta med oxfilé ungefär. Jag vet inte om det beror på att jag känner Paez, som serverar där, eller om det faktiskt är så bra service som just jag tycker..? Käket håller förstås bra standard det också. Försvann in en sväng på Allstar även då, sällskapet ville det, och där var det lagom mycket folk.
Sammantaget kan man säga att den lördagkvällen utvecklade sig till nåt helt annat än jag trott, men såvitt jag vet var det nog till det bättre!


Syster Lo

Fick en provpåse av ett nytt bröd från Polarbröd,
börjar undra varför det ska vara så himla nödvändigt
att fullkornsbrödet ska rikta sig till barn..?


Mäss-fynd

Det här var allt jag fick med mig hem från årets Vårmässa...

Sliten Bandit

Bandit stannar och hämtar andan under en cykeltur,
vi har faktiskt börjat inkludera Porsön i vår dagliga vända...


Gräs-snö-vatten

Det är lite blött nu när snön ska bort, det här är faktiskt en gräsmatta...

Ny cykelväg

Den här cykelvägen hade man precis börjat gräva för,
när jag lämnade Porsön för ett år sen...


P-stolpe

Passerade den här och var bara tvungen att ta ett kort,
känns inte som de är alltför vanliga...


Bra skylt

Luleås bästa skylt?!
Verkar som att folk inte fattat att det kan vara smart
att gå på vänster sida på cykel-/gångvägen...


Bandit-busen

Vissa ställen där vi promenerar är faktiskt riktigt fina...

Isen smälter

Äntligen skymtar man lite nästan-öppet vatten på sina ställen...

Kanal?!

Jaa, här känns det lite som "hemma"
- fattas bara en sluss eller två...


Is

Här ligger isen fortfarande, Banditen inspekterar...

Avrundning...
Det blev lite längre än jag trodde, det här.
Och det känns som jag "babblade på" rätt bra i texten ovan bilderna. Menmen. Idag genomförde jag årets absolut grymmaste löparruna, dels tidsmässigt och dels eftersom jag äntligen sprang på uteslutande barmark. Underbart!!
Imorrn blir det jobb, 10-19, och på Valborgsmässoafton jobbar jag 06-15.


Väder: Mulet
Temperatur: 5 grader




Pax vobiscum.
Oskar.

Åsikter...
Namn: Carro

hah, ja det är väl så ;) Vi får se hur det slutar..... =)

2009-04-29 @ 22:34:45
URL: http://elkbyggare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0