Nån annan...

2009-04-03, kl 05:45:21
En ny, härlig dag...
Banditen gäspade sömnigt när klockan ringde för en timma sen. Han låg på kudden på golvet bredvid sängen, hoppade ner inatt när min telefon ringde. Jag flög upp ur sängen, övertygad om att jag försovit mig. Det var bara en vän, som sökte tröst, och trodde jag var vaken. Snön som fallit inatt är precis tillräcklig för att täcka asfalten, men inte gruskornen. Det enda som punkterat snön, före mina fotspår och Bandits tassavtryck, på morgonpromenaden var ett cykelspår och tidningsbudets vagn.
Dagens Metro ser på utsidan ut som en enda stor GB-tidning. Vi får se årets glassnyheter, tror faktiskt jag återkommer till dem här nån dag. I övrigt verkade det inte vara så värst mycket intressant läsning, trots att den ska räcka hela helgen. Iochförsig har jag inte bläddrat alltför uppmärksamt, jag skriver ju här istället.
Mest intressanta nyheterna verkar vara att den olagliga nedladdningen av upphovsrättsskyddat material halverats sedan Ipred-starten häromdagen. Kära nån, vet ni inte hur enkelt man fixar sånt? Eller åtminstone hur alla som "vet" säger att man gör? Jag kan ju inte säga att jag riktigt testat själv, men... Ska återkomma med lite länktips efter jobbet, om hur man håller sig anonym på nätet - självklart ingen uppmaning att göra nåt olagligt. På andra plats över spännande nyheter kommer det faktum att Försämrings-/Förseningskassan, förlåt - Försäkringskassan menar jag, nu börjat dra in a-kassan för somliga som bloggar lite för flitigt när de samtidigt har a-kassa. Rätt eller fel vet jag inte, men principen är väl att man ska söka jobb för fulla muggar, inte blogga på heltid, när man har a-kassa?
Dags att kasta i sig det sista av frukosten, tömma juiceglaset och sticka till jobbet. Härligt att gå hem redan klockan 13, fredagförmiddagar är faktiskt ganska sköna - "this is were the action is" som det heter. Jo, just det, ska försöka svara på lite kommentarer senare också. Metrokrysset får vänta till fikarasten, attans. Hörs senare!


Väder: Mulet
Temperatur: -1 grader




Pax vobiscum.
Oskar.

Åsikter...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0