När sommaren kommer...

2009-04-02, kl 12:37:22
Off we go...
Sitter och käkar lite "snabbmat" och kollar efter hundvakter på Blocket. Det verkar rätt dött, ärligt talat. Man ska förstås inte ge upp så lätt, det löser sig alltid på nåt vis. Idéer, någon?!
Eftersom jag har på Rix FM så hörde jag precis reklam för nån skiva med Caroline af Ugglas "Snälla, snälla". Ingen mer än jag som tycker att den låten i princip borde förbjudas..? Smaken är som baken, jag vet, men ändå...
Nu pyser jag till jobbet!

Snabbmat

Matrutinerna kommer lite ur spår när man jobbar kväll,
jag försöker dock äta ordentligt...


Nulla dies sine linea.
Oskar.

Åsikter...
Namn: Fadren

Nej just det Oskar, inte en dag utan ett streck som enligt Plinius (romersk författare som levde för ett par tusen år sedan)var den grekiske målaren Apelles princip. Senare används citatet i betydelsen "inte en dag utan en rad" och det stämmer ju rätt bra på dej. Plinius arbetade själv efter den principen när han skrev.

Nulla lux est ingrata!

men

Nulla régula sine exceptione!

2009-04-02 @ 15:34:54
URL: http://larsoskar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0