Prinsessor...

2009-04-10, kl 21:07:38
Lååångfredag...
Trodde minsann jag skulle få gjort lite mer skrivande idag, men ack vad jag bedrog mig! Imorse sov jag ända fram till klockan nio, tog sen en liten promenad med Banditen och efter det fick jag i mig en härlig ägg- och baconfrukost. Tänkte lite på han som korsfästes idag, ägg och bacon verkar ju vara en stabil frukost för liknande aktiviteter.
För du har väl inte glömt bort varför vi "firar" påsk?! Jesu död och uppståndelse, jo, Sverige klassas väl fortfarande som ett kristet land... Fast det är klart, idag handlar ju allt om att vi ska äta mer och festa mer. När det gäller såna här högtider alltså. Iochförsig, det är nog sant i övrigt också. För egen del meddelar jag stolt att jag firar påsk helt och hållet alkoholfritt. Inte så mycket som en god folköl slinker ner i min strupe. I ren protest mot alla andra.
Jag läser bloggar och ser Facebook-statusar där allt verkar handla om vilken fest man ska gå på under påsken, att man ska dricka vin ikväll precis som igår, ser bilder på vilka som var på vilken fest igår... Jag må låta som den värsta tänkbara moraltant, men kära nån - har folk inget bättre för sig?!
Eftersom jag alltid klagar över att folk klagar, så ska jag sluta klaga nu, haha! Återkommer till ämnet nån gång. Slänger upp ett par bilder från min dag och talar samtidigt om att jag och Banditen tog en två timmar lång promenad under eftermiddagen samt att jag efter det lagade mig en alldeles egen liten påskmiddag. Kan väl knappast påstå att den hade nån särskild anknytning till själva påskfirandet i sig, men gott var det..!


Sitt fint!

Banditen fick sätta sig ner en stund på promenaden...

Påsk-kärring

Lite svårt att urskilja, men här är Luleås egen påsk-kärring mitt i en rondell...

Fanta..!

Läsk ser man inte alltför ofta hemma hos mig,
men påsken till ära så köpte jag en flaska Fanta...


Älgstek

Det blev en fin älgstek till påskmiiddag på långfredagen...

Blivande potatissallad

Grunden till min potatissallad;
potatis, lök, färsk vitlök och gurka...


Dinner's ready

Så var käket klart och serverat;
hemmagjord potatissallad, älgstek, salladsblandning med lite selleri på toppen...


Lugn kväll, jobb imorrn...
Imorrn är det jobb som står på schemat, 10-19 eftersom vi stänger tidigare. Jobb blir det även på söndag, 13-21 då. Nu börjar det säkert nån film och jag tror att jag både häller upp lite chips, tar en bit påskchoklad och dricker ett glas Fanta, vilken helylle-kille va? Haha. Börjar förresten bli riktigt fint cykelväglag på de flesta ställen där jag brukar cykla, bara Gültza som inte är riktigt bra än och det dröjer säkert ett tag till.



Väder: Blött snöfall
Temperatur: 1 grader




Pax vobiscum.
Oskar.

Åsikter...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0