Sagan om en fantasi...

2009-04-21, kl 20:52:39
Oväntat besök...
Imorse ringde chefens chef och väckte mig. För ovanlighetens skull meddelade jag, i nåt slags halvvaket tillstånd, att jag inte kunde komma och jobba eftersom jag hade andra saker planerade. Hm, undra var jag fick det ifrån?! Jag är inte värst mycket att prata med när jag är helt nyvaken. Hade jag vaknat till lite tidigare sen hade jag ringt och sagt att jag kunde jobba, men nu blev det inte så. Nåväl, det var skönt med att ha ledigt, som planerat, och den som fick jobba blev nog glad över pengarna.
Sent på eftermiddagen plingade det på dörren och gissa om jag blev förvånad när jag kikade i titthålet och tyckte mig se Åsa stå utanför dörren. Det stämde, insåg jag i samma ögonblick som jag öppnade dörren. Jag mindes att jag sett nåt på Facebook om att hon skulle vara i norr just nu. Det var iallafall riktigt längesen vi sågs och eftersom jag inte kan träffa Michael nu när han är i Staterna, så passade det nästan extra bra. Då fick man träffa ena halvan av de tu! Hon var häruppe med jobbet, Volvo Aero i Trollhättan om jag inte lyssnade helt tokigt, och huserade för tillfället rakt över vägen på "Minihotellet", fränt värre.


Påskliljor

Såhär fina är påskliljorna som jag ställt utanför dörrn...

Våren...
För tillfället märker man verkligen att våren, och snart sommaren, är i antågande. Allt färre dubbdäck som väsnas, istället är det de lite finare bilarna och motorcyklarna som håller låda. Underbart. För mig är det samma sak varje vår - det känns som det inte finns nåt viktigare i hela världen än att ta motorcykelkörkort och skaffa en hoj att glida runt på. Siktar på att hinna med det innan jag fyller 50 ungefär.
För Banditen innebär det allt mindre handdukstorkande innan han får kliva in från promenader och cykelturer, det gillar både han och husse. Gatsopandet är igån för fulla muggar och det sitter en lapp på portdörren att innegårdar och p-platser ska sopas på torsdag förmiddag. Taskigt tajmat att jobba eftermiddag då, men jag ska nog lyckas hitta nån gratisplats, det blev jag ju praktiskt taget expert på när jag inte hade nån egen plats här...
Jag blev förresten lite sugen på kaka här på kvällen, så jag svängde ihop en. Eftersom jag noterat, återigen på Facebook, att halva bekantskapskretsen fyller år idag så kan vi väl säga att kakan är bakad till födelsedagsbarnen..? Varsågoda, den smakade riktigt bra kan jag meddela. Bild finns alldeles nedan.
Dagens middag blev en "Man tager vad man haver"-soppa, kalasgod. Ska väl ge mig på att lägga upp receptet nån gång snart, precis som med gårdagens käk. Det känns bara lite trassligt att skriva ner sådär detaljerat som det ska vara i ett recept, men den som väntar på nåt gott...


Kaka

En sockerkaka med mango och jordgubb, riktigt gott...

Favorit-vovven...
Jag och Banditen kikade nyss på Hitta Hem på Tv4. Jag har hört sägas att hundar inte kan se vad som händer på tv:n, men så fort det är hundar på tv vill jag börja ifrågasätta det där. Visst reagerar han kraftigt på ljudet, ibland - inte alltid, men framför allt tittar han faktiskt på tv:n, något som i princip aldrig förekommer såvida det inte rör sig en hund där. Förklaring, någon?
För att bäst illustrera våra tre lediga dagar, lägger jag upp några bilder på Banditen där han visar hur man gör när man tar igen sig, rejält. Han måste vara en av de, stundtals, mest avkopplade vovvarna jag sett. Det kvittar hur man väsnas med musik eller ljud från tv:n, så länge man inte sätter på AC/DC - då vaknar han och går upp och lägger sig lite närmare högtalarna. Hårdrockshund.


Bandit sover 1

Först börjar man med att ligga på sidan, på golvet...

Bandit sover 2

Sen övergår man till kudden, hoprullad...

Bandit sover 3

Sist intar man filten i soffan, på rygg
- detta är även känt som djupsömn...


Morgondagen/veckan...
Imorrn ska jag jobba 06-18, som det verkar. Sättpotatisen kommer så vi bygger om ganska rejält. Det är på tiden, med tanke på att vi haft ganska överdrivna volymer av vissa varor sedan svenska äpplena tog slut. Slitsamt, men kul, kommer det bli. Resten av veckan har jag ingen aning hur jag jobbar, ärligt talat. Vi ska bygga vår "monter" på Vårmässan på Arcus på torsdag, sen vet jag inte om jag jobbar där både fredag, lördag och söndag. Det återstår att se!
Idag skriver jag inte några särskilda musiktips, mer än att jag, under kvällen, helt snöat in på Mejas gamla, sköna platta Seven Sisters. Fodralet och skivan ligger i en kartong i förrådet. Hemskt skön skiva, som andas slutet på 90-talet ganska lagomt. Uptempo-låtarna tycker jag är riktigt grymma, lite lagom funkigt sound och jag vill minnas att de faktiskt inte kändes helt mainstream när de släpptes, kanske minns jag fel.
Nu får det räcka med skriverier för ikväll. Sov gott om du läser det här ikväll, ha en bra dag om du läser det imorrn bitti.



Väder: Mestadels klart
Temperatur: 6 (?!) grader




Pax vobiscum.
Oskar.

Åsikter...
Namn: Valle

Johanna Vallín är också upp nu och hon jobbar visst också på Volvo Areo i Trollhettan. Tänka sig vad världen är liten...

2009-04-21 @ 23:07:55
URL: http://blogg.lulespexet.com
Namn: Anonym

Tack för kakan! Det var så nära en tårta jag kom idag :)

2009-04-21 @ 23:30:18
Namn: Anna

Ja men lätt att hundar kan kolla på tv! Milla tittar alltid och SÄRSKILT när det är hundar, så den teorin stämmer nog inte =)

2009-05-11 @ 16:04:10
URL: http://lanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0