Vänner...

2009-04-22, kl 21:01:00
Rulle, full rulle...
Sablar i gatan vilken dag. Fullt upp, tolvtimmars kan vara ganska påfrestande - man sitter ju inte på kontor och klagar liksom. Förresten så klagar jag väl inte ens, eller? Helt underbart att jobba mitt i hetluften och värre blir det, säkerligen. Ojojoj!
Efter jobbet drog jag och Banditen ut för en härlig mil på cykeln. Tog det lite lugnt i början så han skulle få pinka av sig lite och nosa runt, det visade sig vara värt besväret för sen höll han tempot riktigt bra genom hela vändan. Fantastiskt! Nu har han däckat på kudden, men jag kan sätta en tusenlapp på att han lätt skulle hänga med på minst en sån tur till...
Imorrn blir det jobb 11-21, vi ska som sagt bygga ute på Arcus, får väl se vad det blir. Ryktet säger att det inte blir nån frukttavla i år, både för dyrt och tidsödande, vi kör på bättre priser istället. Fick in 10 av 14 sättpotatis-sorter idag förresten, om jag inte minns fel. 45 kronor säcken, rundpotatis förstås, och 3 säckar för 120 spänn, samma pris som förra året.
Igår snubblade jag över en riktigt fin motorcykel på Blocket, en BMW som var hyfsat ny. Finast av allt var att den på en av bilderna stod parkerad, med full campingutrustning, vid en skylt; "Riskgräns Norge". Landskapet var sådär "fjälligt" norskt och vägen såg ut som en typiskt norsk, kringelikrokande, liten landsväg. Härligt!
Känner att jag skriver lite väl fritt och flygande idag, därför avrundar jag nu. Låten som du hittar en bit ner är en låt som jag tycker är väldigt ledsam, men samtidigt oerhört vacker. Den tar fram en massa gamla, glada och härliga minnen rörande någon jag saknar. Sen är det förstås så att låttiteln passar väldigt bra för tillfället, precis som bilden under nästa stycke - den tycker jag fångar känslan i låten ganska bra och harmoniskt.
Nu blir det Lie to Me på fyran, kombinerat med lite nyttigheter, som synes nedan, och förstås lite läsning. Både Dalslänningen och Extra Luleå har kommit idag. På toppen av allt detta har jag inte läst Metro från imorse och ovanpå det har jag börjat komma igång med Aldrig Fucka Upp...


Vårkväll

Knäppte den här bilden för en dryg timme sen,
knyter direkt an till låten nedan...


Cykel

På begäran lägger jag ut en bild på cykeln,
som rullar så flitigt vareviga dag, även känd från tv...


Kvällstugg

Så fort jag knappat färdigt här, ska jag hugga in på detta,
lite för sent för middag men jag vill ändå tugga på nåt...




Kristina från Duvemåla - Ljusa kvällar om våren



Väder: Lite moln, fin dag
Temperatur: 2 grader




Pax vobiscum.
Oskar.

Åsikter...
Namn: Fadren

Ja du Oskar, gränsen mot Norge har nog alltid varit en risk... Men hojen ser fin ut;):)(¤&!?*

2009-04-22 @ 22:41:01
URL: http://larsoskar.blogg.se/
Namn: Oskar

Attans, jag som trodde jag hade rättat alla småfel, men ack vad jag bedrog mig. Det där blev ju så roligt att det får stå kvar haha!

2009-04-23 @ 08:32:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0