Att fånga en fjäril...

2009-02-10, kl 21:35:19
Har idag varit helt befriad från jobb, iallafall ur det perspektivet att ett jobb är något man pengar på - även känt som förvärvsarbete. Eftersom vi saknar två kollegor på avdelningen för tillfället, de befinner sig i Vietnamn på semester, så jobbar jag för fullt - sexdagarsveckor med hyfsat långa dagar. Trots allt har jag fått gjort lite annat jobb, sådant på hemfronten; har plockat lite prylar här och var, dammtorkat samt dammsugit. Skönt att få sånt bortgjort, då jag inte riktigt får tid över till det när jag jobbar.
Vidare har jag och Banditen hunnit med en skön sväng på isen nu på kvällen, för en gångs skull utan skridskor. Blev en tur från Varvet ut till Gråsjälören, sen in till Södra Hamn och hem därifrån. På toppen av allt har jag gjort mig en rejäl korvgryta med ris till, det blir några fina matlådor av den. Lunch intog jag på stan på Sub&co, i sällskap av Jessica och Iza; nån sorts lunchbuffé med sallad- och tacoprylar för 75:- inkl dricka, helt okej.


Såhär härligt var det att käka med morsan i somras...

Såhär härligt hade jag det i somras när morsan åkte med upp och hälsade på,
fem poäng till den som vet vilken restaurang det är...



Idag har jag grubblat en hel del över ämnet vänner, på förekommen anledning. Hur definierar man vänskap och om man nu uttalat att man är just "vänner", kan man då göra slut med en vän? Vänskap har för mig alltid inneburit något som växer fram, likt kärlek, för det är väl trots allt en slags kärlek man känner inför en annan människa, när man är vänner? Om man upplever sig sviken av en vän, vad gör man då? Konfronterar och riskerar vilda diskussioner, trots att man kanske bara vill både ens eget och vännens bästa? Ja, hörni, jag vet inte - jag vet bara att riktiga vänner ska man vara rädd om, de är såna som alltid finns där, även om man inte alltid kommer överrens, eller kanske tillochmed "gjort slut"..!

Mörkret har sedan länge dragit in över Luleå denna kväll och jag kommer således inta soffan. Tekoppen som jag tänkte dricka i soffan är redan slut, kvar återstår ett äpple. Ikväll kollar jag pilotavsnittet av den gamla sköna serien Airwolf, tror faktiskt att det är två avsnitt långt så att säga. Sänggången sker någorlunda tidigt ikväll, eftersom jag jobbar 06-18 imorrn.


Pax Vobiscum.
Oskar.

Åsikter...
Namn: Iza

Waldorf för tusan! Mitt jobb...

2009-02-15 @ 01:59:44
URL: http://izabellaerkki.blogg.se/
Namn: Oskar

Yes, fem poäng till Iza. Borde kanske ha skrivit att du inte får delta, med tanke på hur mycket tid du spenderar där haha!

2009-02-15 @ 02:15:21
URL: http://larsoskar.blogg.se/
Namn: iza

elaking! haha

2009-02-16 @ 18:36:10
URL: http://izabellaerkki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0