Balladen om konsekvenser...

2009-02-27, kl 16:52:40
Jobb och hundbråk...
Jaha, så var ännu en dag till ända, höll jag på att säga - trots att det fortfarande är mycket kvar av den! Vaknade pigg och glad imorse, trots att vi satt och pratade skit till midnatt igår. Jobbet rullade på bra, hade bara en timmes kassa idag, till skillnad från två timmar både onsdag och torsdag. Jag har varit på sånt kalashumör att det inte spelade nån som helst roll att jag hade häcken full, samt var tvungen att agera arbetsledare eftersom chefen började sent.
När jag kommit hem från jobbet och precis varvat ner lite, ringde Carro och frågade om jag inte ville åka med ut på Storheden och släppa vovvarna, hon skulle ändå hämta Jimmi från jobbet. Självklart sa jag ja, det passade fint att trötta ut Banditen lite. Det blev en riktigt kul hundträff kan jag säga!
Min busvovve har precis fått sig en stor törn i stoltheten. Han är sårad, i allra högsta grad! Multi var jättesnäll och hade en ängels (nästan...) tålamod, trots att Banditen ville busa, skälla och morra för fullt. Till slut fick Multi nog och tröttnade på att backa för en äldre, men mycket klenare, vovve! De gav sig in i en fin kamp och blev isärplockade av Jimmi när Multi fått ett ordentligt övertag och blodsvite uppstod. Jag har nog aldrig sett lille Banditenskiten så pass ynklig som han var efteråt. Resultatet blev ett halvcentimeterlångt jack i örat och ett ytligt sår i halsskinnet.
Jag ska naturligtvis passa på att säga att Jimmi och Carros Multi är en himla snäll och go vovve, inte nån vild kamphund som gör sånt här hursomhelst. Kära nån, jag behöver inte ens bege mig till veterinären. Är ju bara så det går till i djurens värld, med djungelns lag. "Eat, or be eaten"...
Bjuder på en bildkavalkad nedan, iakttag hur mycket Banditen ser ut att skämmas efter att ha fått stryk, haha! Själv tyckte jag bara det var roligt att han fick se hur det går när man tjafsar med nån som är större och mer dominant, "lesson learned" - förhoppningsvis. För övrigt kan jag säga att snöhögen på bilderna inte var liten..!


STOR snöhög!

Snöhögarna är tämligen rejäla nu...


Äta snö...

Käka snö är gott, både släcker törst och svalkar...


Neråt går det fort

Ner, ner, ner - nerför backen ner...


Multi, Bandit och Carro

Två busvovvar och en Carro...


Bus på hög nivå

Ska man leka, ska man göra det ordentligt...


Sårad hund 1

Han ser rätt hård ut ändå,
"Du skulle se den andra hunden" haha, eller inte...



Sårad hund 2

En något mer ynklig Bandit...


Sårad hund 3

"Men husse, jag skulle ju bara lattja lite ju!"...


Hämta Pelle och flytta Janne...
Nu ligger Banditen på golvet och tar igen sig, jag har tvättat såren och han slickar hopplöst i luften utan att komma åt. Ska bege mig ut på Kallax för att hämta Pelle lite senare, samtidigt som jag ska hjälpa Janne och Hanna att flytta in i nya lyan i centrum, äntligen! Fram tills dess blir det en tupplur på soffan och nånting i magen. Hade tänkt dammsuga idag, men orkar inte - sånt är livet! Imorrn blir det jobb 07-17, sen ska jag avnjuta tre dagars ledighet igen.



Väder: Klart
Temperatur: -5 grader




Pax vobiscum.
Oskar.

Åsikter...
Namn: Anonym

Fan de gör ont att se bandit skadad :/

2009-02-27 @ 17:35:06
Namn: Syster Yster

Men herregud! Vad hände med "känsliga läsare varnas"?!!? Här tror man att man läser en TREVLIG liten vardagsblogg, men i själva verket är det rena rama "Motorsågsmassakern"? Eller är det "Cujo"?!

2009-02-27 @ 22:30:08
Namn: mdln

men guuud stackars banditen!

2009-03-01 @ 11:33:00
URL: http://mdln.blogg.se/
Namn: JAANA

Nää stackars lilla vita hund :O :( jag som tyckte den såg så cool ut på de första bilderna :(

2009-03-02 @ 00:25:32
URL: http://jaanas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0