Blanka golv...

2009-02-23, kl 23:14:22
Städat, städat och middag...
Snacka om städ-dag! Jag har dammtorkat, dammsugit, skurat badrummet och gjort allmänt rent och fint här hemma. Jag är en sån där människa som avskyr att städa, MEN jag älskar att ha det rent och fint. Udda kombination? Nja, jag vet faktiskt inte - jag vet bara att jag inte tycker om att ha det varken rörigt eller skitigt. Det sägs att jag är dålig på att städa, alltså att jag städar för lite/sällan, men om man läser den här bloggen kanske man ser det på ett annat vis..?
Normalt sett brukar jag städa på tisdagen, när jag har ledigt söndag, måndag och tisdag - det man kan göra imorrn, kan man lika gärna göra iövermorrn, som jag brukar uttrycka det. Idag kände jag dock att det inte var nån idé att ge sig ut i snöyran, så jag städade istället. Med andra ord kan jag hitta på precis vad jag vill imorgon, jag behöver iallafall inte städa.
Eftersom jag ändå varit rätt huslig idag, så kändes det vettigt att laga lite nyttigt käk också. Stekte några köttbullar, ett ägg samt kokade morötter och broccoli. Kändes som rena hälsokosten, förbaskat gott blev det också, eftersom jag kryddade himla bra.


Dagens middag!

Köttbullar, broccoli, morötter och ägg - gott och hyfsat hälsosamt...


Promenad i snödrivor och semlor med kärlek...
Jag gick ut med Banditen i snöyran, i tron om att jag skulle vara tillbaka efter en dryg halvtimme - så lång tid brukar det ta att gå runt Gûltza. Rådande blåst försvårade dock promenaden rejält, jag kom hem efter ungefär en timme. Dels eftersom jag bara kände mig tvungen att leka och busa mer än vanligt i snön, dels för att vinden drivit snön så pass att jag ena stunden gick på barmark och andra stunden pulsade med snö till knäna. Det hela uppskattades dock av Bandit, han var lite smågalen mest hela tiden när jag kastade snö till höger och vänster samtidigt som jag höll upp pinnar för honom att knycka. En riktigt kul promenad med andra ord, som pricken över i:t var vi helt ensamna ute!
Idag fick jag förresten semlor levererade hem till dörren. Som om det inte räckte med hemleveransen och det faktum att jag inte betalade ett öre för dem, så fanns det dessutom ett kärleksmeddelande på paketen. De närmaste vet förstås att jag varken har nån älskling (bortsett från Bandit...) eller nån svärmor, frågan är då bara vem som lämnade semlorna..? Klura på den ni!
Just nu lyssnar på Elin Sigvardsson och tittar på några mysiga levande ljus när vinden viner runt knuten. Härligt! Kanske återkommer jag med ett lite mer innehållsrikt inlägg imorrn, tills dess säger jag på återläsande...


2-pack semlor, gott!

Semlor, levererade till dörren, med kärlekshälsning(ar)...



Väder: Riktigt blåsigt!
Temperatur: -4 grader




Pax vobiscum.
Oskar.

Åsikter...
Namn: Carro

ja ojoj, vem kan ha levererat detta lyx?? Själv fick man följa med till affären för att få sig några semlor (läs tvinga med "någon" till affären för att slippa köra själv + att det alltid är trevligt med sällskap) ;)

2009-02-24 @ 00:30:51
URL: http://elkbyggare.blogg.se/
Namn: Syster Yster

Hmm, tyvärr känner jag nog min käre broder alltförväl för att tro nåt annat än att detta har nån helt annan förklaring än vad vi tror! Han gillar att skapa nyfikenhet och rubriker - särskilt runt sitt beryktade kärleksliv(?!) - men när det sen väl kommer till kritan står vi alla där i struten och tittar ut,helt blåsta på konfekten.... Så jag stillar nog min nyfikenhet i väntan på den "logiska förklaringen". :-)

2009-02-24 @ 11:24:32
Namn: Syster Yster

P.S Och förresten: sen när började du äta semlor?! Vad är nästa steg, senap?? Hehe. D.S

2009-02-24 @ 11:29:28
Namn: Ante

Hmm, älskling + svärmor? Alltså två i ett? Har du börjat dejta din gamla svärmor nu eller vad? Jag har ju ingen koll!

2009-02-24 @ 11:29:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0