Det är visst nån som är tillbaka...

2009-02-14, kl 22:43:54
Jaha. Så har man gått och fått sig några läsare också. Fascinerande, faktiskt! Dock bara en kommentar än så länge, inte för att jag känner mig så brydd heller - har som sagt inte nån "traditionell" syn på det här med bloggande... Gårdagen bestod av jobb, 9-18, Helena var en ängel och gled förbi och rastade Banditen utan att jag ens bett henne, men hon hade sin vovve Kiitos hos föräldrarna under hela veckan och kände sig visst lite hundsjuk.
På kvällen efter jobbet kom Jimmi, Carro, Nina och Anna förbi här hemma, vi satt och pratade världsliga ting en stund, mest jobb förstås, innan jag hoppade ur arbetskläderna och in i duschen. Stegen bar senare till Gennys där vi fick oss en riktigt schysst middag, jag körde på nån kinamatsaktig variant bestående av strimlad, sherrymarinerad oxfilé ("Sherrymarinerad oxfilé med bambuskott och champinjoner"). Förrätten - friterad halloumi-ost med nån slags drottningssyltsinspirerad soya ("Friterad haloumiost med sötsalt bärcoullis") till - var riktigt utsökt faktiskt! Begav oss från Gennys till Invit för lite barhäng och eftersom Pelle var hemma på permis från Halmstad anslöt han, mycket kul att träffa pojken som är som en lillebror för mig.







Var lite trött imorse, men piggnade till av morgonpromenaden med busvovven. Idag har jag jobbat mest hela dagen, 10-21. Därmed har jag varit befriad från den eländiga Melodifestivalen och fått avnjuta det kommersialierade jippot vid namn Alla Hjärtans Dag där man bäst bör - i en stormarknad som har både blommor, kort, nallar och geléhjärtan samt icke att förglömma; alldeles underbart härliga arbetskamrater. Vem bryr sig då om att man är singel..?
Jag måste få tillägga en sak om kvällen igår. Tillåt mig säga att jag såg en av de snyggaste tjejerna jag nånsin sett. Roligast i sammanhanget var att jag dessutom pratade med henne. Hon var sådär vardagligt, men stiligt och classy, snygg. Inte på det där viset att det hade stigit henne åt huvudet utan tvärtom nästan, hon hade tillochmed mer skinn på näsan än jag! Samtidigt var hon alltså en sån där tjej som inte bara var riktigt snygg på utsidan, utan verkade hålla samma standard inuti. Så himla fränt. Till saken hör att jag kände igen henne oerhört väl och när jag "kollade upp" saken insåg jag varför... Resten låter jag vara osagt tillsvidare, återstår ju att se om hon hör av sig.
Nu börjar det dra ihop sig till att vara färdigbloggat och jag tänker inta horisontalläge i soffan och utsikten över soffbordet lär väl vara nåt i stil med nedan, nyttigt, gott, snabbt, lätt och eftersom det är lördag så lägger jag nog till några schyssta snacks vid sidan, tillsammans med en folköl.


Kvällskäk...

Knäckemackor, te, vatten, äpple, fjärrkontroll och ett par mysiga ljus (dock otända på bilden), vad mer behöver man..?


Pax vobiscum.
Oskar.

Åsikter...
Namn: Niklas E

Kul med rubriker från Lasse :)

2009-02-15 @ 04:54:31
Namn: Oskar

Sedärja, jag väntade väl på att nån skulle namedroppa lite ;)

Får väl se om jag fortsätter i samma anda eller inte, finns ju iaf en bit över hundratalet att välja på...

2009-02-15 @ 08:57:16
URL: http://larsoskar.blogg.se/
Namn: Helena

Visst är jag en ängel ;)

lite kul att man blivit omnämnd första gången jag hittar hit..

2009-02-15 @ 16:35:07
Namn: pelle

Fan Oscar! Det är jag som är din storebror! Iaf mentalt ;)

2009-02-15 @ 23:24:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0