Dunkla rum...

2009-02-11, kl 21:55:24
Efter en tolvtimmars arbetsdag och en timmes runda på isen har jag bänkat mig framför datorn en stund. För tillfället är jag egentligen för trött för att få ur mig nånting vettigt här, samtidigt som jag faktiskt har en massa saker jag vill få sagt, men tyvärr inte riktigt lyckas formulera.
Jobbet gick fint idag, som vanligt får man väl säga. Ensam en timme på morgonen, vilket är rätt skönt - jag gillar ju att sköta mig själv! Hade en timmes plågande kassatjänst, men överlevde eftersom det var kl 9-10 och då är det tämligen dött i butiken. Kan härmed meddela att korvgrytan blev riktigt god, den lade sig fint i kistan redan på fikarasten kl 10...



Såhär gott såg käket ut i panna och kastrull på hällen...



Har faktiskt haft en del "intressanta" kunder idag, bl a en oerhört tacksam tant och en ännu mer tacksam farbror, som knappt kunde hålla tårarna inne efter att jag meddeleat att han kunde plocka hur många tomma banankartonger som helst samt att de dessutom var gratis! På eftermiddagen fick vi morgondagens varor, självklart ledde detta till att den lugna dagen inte längre var så lugn, men jag trivs ju när det händer grejor och när chefen sticker hemåt är det förstås jag som får njuta av att plocka i prylarna ifred, ute på lagret, med stereon poppandes på högsta volym - sommarminnena återkommer varje gång detta inträffar...
Nu får det vara färdigskrivet för idag, mest troligt, jag gör som Banditen på bilden nedan.



Bandit lägger armarna i kors och slickar sina sår...

Banditen lägger "armarna" i kors och slickar sina sår...



Pax vobiscum.
Oskar.

Åsikter...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0