En av alla dom...

2009-02-16, kl 13:39:10
Äntligen ledig! Imorse sov jag tills jag vaknade, kan säga att det var väldigt skönt. Insåg att jag sovit så gott att jag faktiskt hade ett par missade samtal, hade varken vaknat av mobilen, sms:et från telesvar eller hemtelefonen. Stackars Anna trodde väl jag halkat i duschen och dött haha.
Idag gör jag inte värst många knop. Har hitills kostat på mig en riktigt god ägg- och baconfrukost samt hunnit med att dammsuga både lägenhet och lakan innan de åkte i tvättmaskinen. Lakanen alltså... Kan meddela att 90 kvm och en hund som byter päls inte är en värst bra kombination när det kommer till städning. Tur att man har en fantastiskt bra dammsugare av senaste årsmodell, med högst sugeffekt på marknaden.
Har sett att jag faktiskt fått både läsare och kommentarer till bloggen, från lite olika håll, skoj! Får väl se om detta kan få mig engagerad nog att prestera lite. Just nu känner jag att jag inte riktigt vet varför jag startade en blogg, trots att det bara gått en vecka. Mest av allt har jag nog svårt att förstå hur människor har tid och ork att uppdatera så ofta som en del gör, time is money som de säger och i min värld finns det mycket vettigare saker att göra än att sitta här och egotrippa dagarna i ända.
Vädret är kalas idag, trots det lär jag nog inte dra mig ut på några större strapatser så länge solen är uppe, därefter blir det dock ett skönt motionspass med Banditen - skridskorna på och minst en mil, får väl se hur länge vi orkar hålla igång.
För tillfället har jag slängt ihop en skön blandning av Petter- och Veronica Maggio-låtar att skriva till. Petter är en artist jag beundrar ganska mycket. För mig, och många andra tror jag, är det han som är svensk hiphop. Naturligtvis lite kontroveriellt att säga så, med tanke på att det finns oerhört mycket svensk hiphop, så länge man vet var man ska leta. Till saken hör dock att Petter är den enda som är stor nog att synas och höras överallt. Det jobb och den resa han gjort från tidiga låtar och att försöka sparka igång svensk hiphop, till de sköna beats han idag spottar ur sig och den svenska hiphop-ikon han är idag, imponerar verkligen. Vad beträffar Veronica Maggio så är hon ganska ny för mig, men har förvånansvärt sköna och annorlunda låtar, verkligen värd en extra lyssning.
Nåväl, nu ska jag ta och hänga upp en julklappstavla (bättre sent än aldrig...) och ett barndomsfoto på mig själv som jag snubblade över för nån vecka sen. Återkommer under dagen med nån bild och lite mer vettiga funderingar om livet.


Banditen slöar på soffan...

Soffpotatisen Bandit kollar lite tv...


Pax vobiscum.
Oskar.

Åsikter...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0