Lång väg hem...

2009-02-18, kl 22:28:37
Vilken spännande dag, jösses! Började lika intressant som den fortsatte, jag vaknade på soffan imorse igen - lyckas visst somna så tungt i soffan framför tv:n att jag sover där hela natten. Tog ut Banditen på en skön promenad i klar luft, med 21 minusgrader. Vi gick en liten lagom sväng runt Gültzaudden och jag filosoferade lite över hur härligt lyckliga minnen jag har därifrån. Hela höstens promenader var som ett enda stort ljus i höstmörkret.
Något senare var det dags att bege sig till jobbet, jag tog matlådan under armen och gick iväg till bilen, vred på nyckeln och hörde startmotorn göra ett trögt försök att dra runt, men sen var det dött... Klick, klick, klick helt enkelt! Nåväl, inte mycket att göra åt det tänkte jag och ringde Carro eftersom jag antog att Jimmi jobbade, bilen var iallafall hemma så jag tyckte att det var värt ett försök. De stod redan med ytterkläderna på när jag ringde och verkade inte tycka det var alltför krångligt att ställa upp och köra mig till jobbet. Tidernas största tack till er bägge!

Jag brukar inte ha ett bilbatteri på mitt badrumsgolv, men just idag kändes det helrätt!

Såhär fint ser det ut när man laddar batteriet på badrumsgolvet...


Arbetsdagen rullade på i lagom sakta mak, morgondagens varor kom, som vanligt på onsdagarna, en dag för tidigt. Annars inte värst mycket nämnvärt, lite sms:ande hit och dit som öppnade mina ögon för vissa saker och gjorde mig tämligen glad. Skjuts hem fick jag av Anna som var en pärla när hon kom och hämtade mig, jag hade ändå lovat att vi skulle åka och kolla efter en bärbar dator till henne.
På vägen hem stannade vi till på Annas andra jobb, Häst & Fritid tror jag butiken heter, där butiksägarna hade två små lamm med sig på jobbet. Ena lammet blev bortstött av tackan för att han var svart, det andra lammet (hör och häpna!) frös fast i marken av kylan. Det lilla, lilla lammet var helt stelfruset när de hittade det. Gick inte ens att böja benen, svansen hade exploderat av att vätskan i den hade frusit. Hursomhelst, hjärtat slog så de tinade upp lammet och det stod på benen utan värst stora problem. När stackarn äntligen tinat upp pinkade han rent blod och de trodde det var kört, men nästa gång så pinkade han normalt. Vilken överlevare..!



Ett lamm som varit djupfryst...

Det går knappt att begripa att det här lammet varit helt djupfryst...


Jag tänkte nu fortsätta invänta att det ska bli läggdags genom att kolla lite tv, får väl ställa en väckarklocka så jag inte sover hela natten på soffan, för tredje gången i rad.



Väder: Halvstjärnklart
Temperatur: -23 grader




Pax vobiscum.
Oskar.

Åsikter...
Namn: Lilla mor

Det verkar ha varit en jobbig dag med en bil som inte startar osv. Tur att du har kompisar som ställer upp. Har varit på Gymnastikklubbens årsmöte på Rosell. Trevligt. God buffet. Sov gott!

2009-02-18 @ 22:41:41
URL: http://larsoskar.blogg.se/
Namn: Carro

Jadu Oskar, du verkar ju vara riktigt duktig på det här med bloggande, det är iaf roligt att läsa =)

2009-02-18 @ 23:34:59
URL: http://elkbyggare.blogg.se/
Namn: Niklas E

Ok, då ska nog jag ta och frysa in mig, så kan ni tina upp mig sen när världen är räddad och allt är frid och fröjd igen. Det vore nåt det...

2009-02-19 @ 00:27:09
Namn: Fadern

Ja du Oskar det är nog bäst att du ställer väckarklockan så du inte sover någon mer natt på soffan. Påminner om kvinnan som halv ett på natten väckte sin karl, som låg och sov i sin säng, med orden:

- Vakna, du glömde ta ditt sömnpiller!

2009-02-19 @ 10:35:57
URL: http://larsoskar.blogg.se/
Namn: Malin

Men hujj stackars lamm..

2009-02-21 @ 01:37:08
URL: http://unmanageable.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0