Mamma är säkert nöjd...

2009-02-17, kl 21:49:46
En mycket soft eftermiddag har flutit förbi och övergått till kväll. Har inte hänt värst mycket spännande, lite småfix som till exempel ett par gångjärn att dra åt i köksskåpen. Tog ut Banditen på en lite kortare promenad, kände mig för slö för att åka skridskor och han har inte verkat sådär jättesugen på att gå ut heller. Börjar dra sig neråt under 20 minusgrader, så nu känner man verkligen att det är vinter!
Kollade en riktigt bra film på Canal+ förut; Bristande Bevis. Den var väl lite gammal, från 2002 eller nåt liknande, med Anthony Hopkins i huvudrollen. En riktigt frustrerande film, där man hela tiden sitter och väntar på att handlingen ska vända och saker och ting lösa sig för de inblandade. Rekommenderas iallafall starkt.
Eftersom det drar ihop sig till jobb 12-18 imorrn, så insåg jag att det var dags för att fixa lite matlådor igen. Jag tog en koll i kylen och frysen, hittade lite vettiga ingredienser som jag använde till en god gryta. Personligen gillar jag faktiskt bäst att ha ett varierat utbud av råvaror hemma, så att man kan laga det man vill, när man vill. Inte så att jag storhandlar värst ofta, jag handlar lite smått då och då när jag ändå är på jobbet, saker som är till rätt pris så att säga - då har man det mesta hemma oftast. Att springa till nån affär varenda dag och handla just det man känner för den dagen, känns inte som nåt för mig. Iochförsig har jag ju som sagt vägarna förbi en viss affär nästan varje dag, men jag hoppas ni fattar poängen!



Man tager vad man haver i frysen och kylen...

Jag är ganska bra på att "slänga ihop" käk av det som finns hemma i kyl och frys;
biff stroganoff-kött, broccoli, morot, palsternacka och vitlök...



En lite annorlunda potatissort som de flesta tyvärr undviker, själv tycker jag den är lite frän...

Varför inte våga vara lite annorlunda och köra en roligare potatis..?


Nu blir det soffan, min favoritplats på kvällarna, får väl se om det går nåt värt att se på nån av alla kanalerna, eller om det blir ett Knight Rider-avsnitt i vanlig ordning. Känner mig åtminstone lite "duktig" som lyckats klämma ur mig två stycken inlägg här idag.



Väder: Stjärnklart
Temperatur: -22 grader




Pax vobiscum.
Oskar.

Åsikter...
Namn: Lilla mor

Det stämmer, Oskar. Jag blir väldigt nöjd när får läsa vad du gör.Fint att du fixar matlådor. Hos oss är det som är bara 5 grader minus. Men Selma stannar också helst inne.Hej.

2009-02-17 @ 22:23:53
URL: http://larsoskar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0