Med bussen från stan...

2009-02-19, kl 12:15:14
Idag har jag faktiskt inte tid att blogga. Jag bjuder dock på en snabb, liten uppdatering. Gick igår kväll ut och testade att starta bilen, den funkade lika bra som den brukar, om inte bättre! Visst är det härligt när nåt man "lagat" bara funkar..? Lyckades också hitta ett par bärbara datorer till Anna, så det får man väl sammanfatta som en bra kväll. Jo, jag sov i sängen. Det var skönt kan jag säga, riktigt skönt!

Den skönaste sängen jag vet..!

Det är i sängen man ska somna och sova, iallafall när den är såhär härlig...


Vädret är något behagligare idag. Temperaturen har stigit samtidigt som molnen, tyvärr, börjat visa sig. Imorse när jag gick upp var det bara -12. På morgonen har jag och Banditen tagit en promenad runt Gültza, med hela tre hundmöten. Han gick förstås lös vid samtliga, till skillnad från de andra hundarna som var kopplade. Sammanfattningsvis gick det bra, han har ju en viss tendens att vilja "fly" när han är i princip jämsides med mötande hund, vilket jag är lite missnöjd med. Jag ser dock hellre att han flyr än att han anfaller..!
Resten av dagen kommer bestå av jobb, jag jobbar 13-21. Ganska trögt pass, men det är åtminstone en timme kortare än det vanliga kvällspasset; 12-21. Jag kan sätta en slant på att jag blir tvungen att sitta i kassan 19-21 ikväll - trist, men vad gör man inte för laget så att säga? Både idag och igår har jag förresten pratat med min kära vän Emilia, som för tillfället är i Thailand. Hon har varit där sen jul och kommer tillbaka till Sthlm i slutet av mars, om jag inte minns helt fel. Tycker det känns himla skoj att man kan sitta framför datorn och prata med någon på andra sidan världen. Kanske framstår jag som lite korkad nu, haha, eftersom jag pratar med andra sidan Sverige titt som tätt via datorn, men det känns som en annan sak när det kommer till länder som är så långt bort.
Nu är det dags att få lite mat i magen för att orka med resten av dagen. Jag ska ju dessutom hinna med att skruva tillbaka batteriet i bilen, återstår fortfarande att se om den vill starta idag, men mina förhoppningar är tämligen goda med tanke på hur lätt det gick igår.



Väder: Mulet
Temperatur: -6 grader




Pax vobiscum.
Oskar.

Åsikter...
Namn: Lilla mor

Hoppas bilen startade när du åkte till jobbet. Idag snöar det så det har vart snöskottning igen. Dataprovet gick rätt bra.Får svar nästa vecka. Hej.

2009-02-19 @ 21:05:29
URL: http://larsoskar.blogg.se/
Namn: Malin

Och vilken fin säng, vart har du köpt den? :)

2009-02-21 @ 01:39:08
URL: http://unmanageable.blogg.se/
Namn: Per

Tur de där med bilen.. men nämn inget till ove om du vill ha kvar jobbet ;) hans lagningar har ju varit allt annat än enkelt så att säga :P

2009-02-22 @ 09:55:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0