Om tiden vill ifatt...

2009-02-20, kl 16:03:43
Sen till jobbet, glada tanter och hundmöten...
Jag vaknade med ett ryck klockan 06:20 imorse. Fint när man skulle stämplat in på jobbet kl 06. Tog telefonen och ringde Ove på direkten som bara svarade "Jaha?" ungefär som om det vore vardag att jag försover mig. Iochförsig har han ju en poäng, jag försover mig oftare än de flesta, somliga verkar gå genom livet helt utan att lyckas med liknande fadäser? Jag ser livet från den ljusa sidan och tänker att dels var det tur att jag klarade mig hela tiden när vi var två man (kvinnor...) kort på avdelningen, dels hade jag ju haft något kortare dygnsvila än vad det står i lagboken!
Arbetsdagen förflöt iallafall fint, jag gled in på jobbet vid 07, efter hundpromenad och frukost - vissa saker går förstås inte att stå över, oavsett om man är sen eller inte. Idag träffade jag på några glada, muntra tanter som gjorde det ännu lite roligare än vanligt att jobba. Jobbade in min extra morgontimme genom att stanna till 13 istället för 12, inga större bekymmer alltså.
När jag kom hem bar det direkt iväg ut i snön med Banditen. Ett par utmanande hundmöten, som gick rätt så bra trots de återkommande tendenserna att springa förbi mötande hundar och sen vända sig om och titta. Riktigt nöjd blev jag när en Pointer-liknande vovve skällde ut Bandit på håll. Banditen sprang tio meter fram mot vovven, men vände i samma ögonblick som jag sa ett bestämt "Nej!". Mest troligt hörde han nog att den där vovven inte bara gav ett vänligt hälsande skall, utan faktiskt var lite arg, frustrerad och vaktande.


Bandit med halti-sele

Såhär snygg var Banditen i halti-selen som jag använde när han var helt hopplös i koppel...


Sällskap, jobbmiddag och morgondagen...
Nu när jag sitter här och skriver, lyssnar jag återigen på Melissa Horn. Hennes musik går verkligen rakt in i hjärtat och känns sådär otäckt klockren, precis så som "jag vill" att det ska låta, härligt! Ska bege mig ut på Hertsön för att hämta Anna om en stund, vi ska ut och käka med jobbet. Livs har bokat bord till kl 19, för att avtacka Mirja som slutade vid nyår, och Spal har bokat bord kl 20. Lite töntigt dålig planering, eller vad? Fast det förstås - vi på Livs är som bekant bäst, klart vi ska vara först ut!
Imorgon har jag mitt vanliga lördagspass; 10-21. Ett inte alltför skönt pass, men det ger ju hyfsat med klirr i kassan.


Jobbet med gamla inredningen

En bild från min kära arbetsplats, innan vi bytte inredning...



Väder: Mulet
Temperatur: -10 grader




Pax vobiscum.
Oskar.

Åsikter...
Namn: Lilla mor

Ser ut att vara mycket fina apelsiner. Eller är det clementiner.Men Bandit ser så ledsen ut. Du behöver väl inte ha på honom den där hemska grejen. Ha det bra!

2009-02-20 @ 22:00:55
URL: http://larsoskar.blogg.se/
Namn: Madelene

Absolut att det faktiskt finns perfekta hem. Men perfekt är nog en definitionsfråga, eftersom enligt mig kan någonting aldrig vara helt perfekt. Hur som haver, ja, det är ett bittert samhälle vi lever i och det är tragiskt att endel får det så pass tufft. Förhoppningsvis klarar sig majoriteten ur det trots att minnerna ekar i deras huvud föralltid.

2009-02-20 @ 22:23:54
URL: http://mdln.blogg.se/
Namn: Malin

Aha! Det var därför den var så fin, det är ju en sån jag spanat in för länge sen, bara det att jag enbart sett dom på hemsidan, så kände inte riktigt igen den :D

2009-02-21 @ 02:53:53
URL: http://unmanageable.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0