Över gränsen...

2009-02-17, kl 14:57:30
Vilken underbar dag, återigen riktigt klart med mycket sol. Jag gör inte värst många knop idag heller, har hunnit med en promenad med Bandit, han fick gå i koppel för en gångs skull - himla nyttig träning, han underkastar sig kopplet riktigt bra fortfarande. Ska precis slänga i en tvättmaskin och vika lite "gammal" tvätt, måste ju ha plats för ny tvätt i torkstället. Dessutom har jag nu hunnit hänga upp tavlan och fotot jag skrev om igår.


En Coca Cola-tavla och ett foto på mig som barn...

Såhär ser det ut där jag sitter och bloggar,
på väggen ser man Coca Cola-tavlan jag fick i julklapp samt ett foto på mig som barn.


Gårdagkvällens soffsittande var skönt, så skönt att jag somnade i soffan och inte vaknade förrän imorse. Man sover ju gott och tungt. Innan jag somnade hann jag dock göra åt det sista av förra veckans korvgryta, slängde den på några mackor, på med lite ost och in i ugnen. Kalaskäk med tanke på att jag glömt bort att äta hela dagen. Det är inte lätt när man inte känner att man borde äta, jag är ju aldrig hungrig. Funderar ibland på hur det kommer sig att jag inte känner mig hungrig, som hela resten av världen verkar göra? Själv håller jag koll på klockan för att ha ett rimligt grepp om när jag bör äta.
Idag säger jag förresten grattis till Anna, som fyller 20. Tänk så fort tiden går. Jag minns den där tysta, men kaxiga, lilla knubbiga tjejen som började på jobbet för två år och 25 kg sen. Födelsedagen firas med en liten födelsedagsfest på lördag!
Håller på och skriver ett litet inlägg om kluriga funderingar och filosofiska tankar - kanske lite intressant läsning jämfört med allt skrivande om hur min vardag är - men jag känner mig inte riktigt färdig än, den som väntar på något gott...



Riktigt schyssta varma mackor faktiskt...

Varma mackor med korvgryta, lite annorlunda, men funkade fint!



Väder: Klart
Temperatur: -15 grader




Pax vobiscum.
Oskar.

Åsikter...
Namn: Skogsstjärna

Om jag är väldigt koncentrerad på något känner jag mig inte hungrig förrän jag är vrålhungrig. Det är så typiskt mig att när jag borde äta (eller sova) så hittar jag alltid något som håller mig kvar. Den här gången var det ditt fel ;P

Hur som helst var det väl på tiden att jag fick läsa om dig också.

2009-02-17 @ 22:30:46
URL: http://skogsstjarna.blogg.se/
Namn: Anna

ååh vad gott :D

2009-02-18 @ 11:37:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0