Pollenchock & stjärnfall...

2009-02-22, kl 22:57:46
Slödag, festligheter och Favorit-Frida...
Jag älskar mina kvällspromenader! När vädret är som idag, lite snöfall, lite vind, inte så värst kallt - ja, då är det riktigt skönt att vara ute med Banditen. Mörkret har fallit över Luleå sedan länge och jag konstaterar att idag har jag knappt gjort nånting vettigt alls. Varit ute ett par korta vändor med Banditen och städat lite efter gårdagen.
Jag kom iväg från jobbet strax efter 16 igår, åkte hem och gjorde lite extra fint, slumrade för länge på soffan, gick ut med Banditen samt duschade. Framåt 19 åkte jag ut på jobbet och plockade upp Nina och vi gled förbi Porsön och hämtade Janne och Rippe. En stund senare dök födelsedagsbarnet Anna upp, i sällskap med Jocke och Hannes, efter dem kom både Krillbert, Marie och Martin. Ännu senare dök Macke upp, allra sist kom Jimmi och Carro, som bägge jobbat till 21.
Vi hade det himla trevligt och gick inte upp på stan förrän en stund efter tolv. Väl framme på Olivers, efter pulsande i en massa snödrivor - ingen plobil i världen hinner ploga ikapp med blåsten - ställde vi oss i en hyfsat lång kö. Som tur var växte kön drastiskt strax efter att vi ställt oss. Det var iallafall fruktansvärt mycket folk ute, trångt och bara allmänt besvärande, men jag ska inte klaga - samtliga i sällskapet verkade ha trevligt. Som avslutning på kvällen försvann Ninas telefon...
Idag har jag som sagt inte gjort nån större nytta, har bara njutit av den första av tre lediga dagar. Eftersom blåsten nu lugnat sig har jag sett traktorernas saftblandare utanför fönstret mest hela tiden. Deras verk gjorde kvällspromenaden betydligt mycket enklare än morgonpromenaden, minst sagt!
När jag kände mig lite uttråkad i soffan skickade jag ett sms till en av mina käraste vänner; Frida. Hon svarade inte, utan ringde upp och jag fick en efterlängtad pratstund. När jag tänker tillbaka på den härliga tiden på Statoil i Bengtsfors är det nog fortfarande Frida som gjort starkast intryck på mig, vi hade så himla kul ihop!


Världens bästa Frida!

Frida, "min vän i världen"...


Två lediga dagar och Melissa Horn...
Nu har jag fortfarande två lediga dagar kvar som sagt, både måndag och tisdag. Har inga särskilda aktiviteter inplanerade, förutom att jag hoppas på fint väder för lite ispromenader med min busvovve. Tänkte stirra ännu lite mer på tv:n idag, innan det är dags att somna. Trots att jag för tillfället lyssnar på Tomas Ledins härliga "Med vidöppna fönster"-platta, bjuder jag på en låt med Melissa Horn, för alla er som inte lyckats lyssna in er på henne!




Melissa Horn - Långa Nätter...



Väder: Mulet och lite blåst
Temperatur: -3 grader




Pax vobiscum.
Oskar.

Åsikter...
Namn: Niklas E

Melissa Horn? Har inte hon gjort en duett med Lasse :)?

2009-02-22 @ 23:41:03
Namn: Oskar

Du har så rätt så, "Som jag hade dig förut" heter den. Kalasgo låt, det var förstås så jag upptäckte henne... ^^ Hon lär själv ha sagt att det kändes lite overkligt att få sjunga duett med en av hennes största inspirationskällor :)

2009-02-22 @ 23:45:04
Namn: Statoil-Frida

men åh! eller hur? det var allt tider.. inga bekymmer i världen alls... typ... ;)

2009-02-23 @ 00:41:48
Namn: Lilla mor

Det var riktigt vacker sång av Melissa Horn. Får väl gå in på Youtube och kolla på mera av henne.

2009-02-23 @ 15:00:56
URL: http://larsoskar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0