Stackars...

2009-02-26, kl 11:23:03
Härlig hundpromenad, nu jobb...
Kalasväder idag igen, klarblå himmel och några minusgrader! Trist att gå inne och jobba, men skönt att man varit ut på en långpromenad med Banditen, nu på förmiddagen. Vi mötte Carro och Multi, vilket gick riktigt bra. Banditen var ivrig när han "kände igen" Multi, så jag satte på koppel eftersom Multi också var kopplad. Banditen visade omgående vem som skulle bestämma, vilket var skönt - Multi är ju en (mycket) mer dominant vovve än mitt busfrö.
Mer skriverier än såhär blir det knappast idag, jag ska som sagt jobba 12-21 och ikväll blir det nästan direkt i säng, med tanke på att jag börjar 06 imorrn. För att inte lämna er med bara lite text, så bjuder jag på en gammal fin Lars Demian-låt. Kommer att tänka på den här låten titt som tätt när jag ser Luleås välkända alkisgäng glida runt på stan. Låten gäller förstås inte bara alkisgänget; texten kan vara värd att lyssna lite extra på, för alla er som drar från krog till krog varje fredag och lördag, ingen nämnd och ingen glömd...




Lars Demian - Fyllot & Miss World (live 1994)...



Väder: Strålande klart
Temperatur: -5 grader




Pax vobiscum.
Oskar.

Åsikter...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0