Tidvis...

2009-02-25, kl 20:36:39
Pissdag, Anna Ternheim och vädret...
Jag är helt utpumpad. Jobbat drog ut på tiden idag och jag kom inte därifrån förrän 1830, varje minut efter 1800 känns som en evighet när man jobbar 12-timmars. Dock ingen idé att klaga, jag är lycklig. Imorse var det sex minusgrader och jag åkte till jobbet i bara arbetskläderna och en huvtröja, sanslöst skönt! Efter jobbet gick jag en promenad, i riktigt bra tempo, med Banditen och jag var endast iklädd mjukisbrallor, polo och huvtröja - njöt i fulla drag.
Jobbet har gått lite trögt idag, det fanns så mycket att göra från morgonen att jag bara kände att jag hade vatten över huvudet och min skalle läckte in. Eller nåt åt det hållet. Det bästa med att ha fullt upp är förstås att tiden går oerhört fort. Jag har grubblat en hel del idag, jag minns inte på vad eller varför, men det kändes bra.
Nu sitter jag iallafall här och lyssnar på Anna Ternheims smått suicidala musik. Ganska annorlunda och befriande att lyssna på såna deppiga låtar utan att vara det minsta deppig. Kan väl inte påstå att jag är nåt större fan av den nämnda tjejen, men hon ska ha cred för ett riktigt skönt sound! Den må ha spelats en del på radion, men "What have I done" är verkligen skön ur många vinklar. Var den med i nån film tillochmed..? Nåväl, nog om Ternheim, jag tackar världen för Spotify - äntligen kan jag vidga mitt musiklyssnande utan att varken lägga pengar på skivor eller känna skuldkänslor för att ha laddat ned musik och således inte "betalat" artisterna.
Jag slänger upp en bild på de människor jag saknar allra mest i världen, varje dag. Och nej, jag saknar inte mig själv, haha, men för att familjen ska vara samlad måste jag ju vara med. Och ja, katt och hund saknas på bilden, men ni fattar poängen. Vill minnas att det var på nyårsafton 2008 den här bilden togs, rätta mig om jag har fel.


We are family!

Den bästa familj jag nånsin haft...


Spela gitarr och äta mackor...
Nu ska jag ta och avsluta en msn-konversation med Nina, göra mig några mackor och ta med min nylonsträngade gitarr till soffan för att klura lite på en låt som fastnat i skallen idag. Sen hoppas jag på en tidig sänggång. Börjar inte förrän 12 imorrn, jobbar till 21, men eftersom jag börjar 06 på fredag och 07 på lördag så är det lika bra att ha dygnet vänt åt rätt håll. Sänder en hälsning till Pelle - jag hoppas du hittade hem!



Väder: Alldeles stjärnklart
Temperatur: -7 grader




Pax vobiscum.
Oskar.

Åsikter...
Namn: Per

HAHA jodu, jag tog mig hem efter ett litet tag ;) jobbigt var de!

2009-02-25 @ 21:07:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0