Vinter över ån...

2009-02-21, kl 09:37:53
Mildare väder, gårdagkvällen och en film...
Så skönt att vakna upp, kolla termometern och inse att det bara är fyra minusgrader. Äntligen kan man gå ut med hunden i bara mysbyxor, utan att behöva krångla med underställ, täckbyxor och diverse andra nödvändiga ting för att hålla ut kylan. Förvisso är det ganska kraftig vind idag, snön yr och driver på gångvägarna, men då räcker det ändå att skydda sig mot vinden - inte vind OCH kyla.
Gårdagens jobbmiddag var mycket trevlig. Vi käkade på Waldorf, vi blev åtta stycken livsare som mötte upp, ett glatt gäng med tämligen blandad ålder. Maten var god, jag tog nån fläskfilé med potatisgratäng, rostade rotfrukter, rödvinssky och färskost. Knappast det bästa jag ätit, alldeles för lite grönsaker, men det funkade för kvällen och var iallafall ganska prisvärt. Med lite service från Waldorfs bästa servitris hade det förstås varit en ännu trevligare upplevelse, men hon lät meddela att hon hade ledigt fredag kväll!
Efter Waldorf fortsatte några vidare till Olivers, men jag stannade och sällskapade en stund med spalarna. Tillsammans med Maria och Anna bar det vidare till Invit, men där var det för mycket folk och hyfsat stökigt, så jag gick hem ganska fort - Anna och Maria begav sig istället till Olivers.
Idag fick jag ledigt kvällen, eftersom det ska komma hem lite folk för att fira Annas födelsedag. Mestadels blir det jobbmänniskor tror jag, med några undantag. Janne har praktiskt taget lovat att komma, kanske tar han med sig Hanna, sen får vi väl se vilka mer som dyker upp. Ann-Sofie meddelade igår att hon kunde ställa upp och ta några timmar på kvällen åt mig, så jag misstänker att jag drar mig hemåt kring 17, det blir en väldigt lagom arbetsdag känns det som; 10-17.




Klippte ihop en liten film igår, Banditen på språng som valp...


Frukost...
Dags att slänga i sig frukosten och dra på sig skjortan nu, man vill ju undvika att komma försent, trots att jag är expert på det. Fick åtminstone höra, som plåster på såren, igår att jag är den enda på bygget som alltid stämplar rätt när jag kommer försent. Att det sen finns vissa som alltid kommer i tid och därmed slipper krångla med att "stämpla rätt", är ju en annan femma haha..!



Väder: Mulet och blåsigt
Temperatur: -4 grader




Pax vobiscum.
Oskar.

Åsikter...
Namn: Pauline

heey you, tack för din snälla kommentar :) tråkigt med så bittra människor, men det är bara att vifta bort det! hoppas du haft en fin helg, kramkram!

2009-02-22 @ 13:38:50
URL: http://pauliine.blogg.se/
Namn: Madelene

Jag tror du är skyldig till att jag har hål i mina leggins, jag tror nämligen att jag fastade i dina byxor på dansgolvet, haha. Tacka vettja leggins med mönster i, omöjliga att hålla hela.



Hade du trevligt inatt?

2009-02-22 @ 15:52:46
URL: http://mdln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0