Visan om frukosten...

2009-02-15, kl 10:59:50
Vilken härlig morgon! Jag snoozade i säkert en timme, bara låg och halvsov med Banditen bredvid mig i sängen. Vi gav oss ut på en morgonpromenad i ett lätt snöfall och insåg att det inte kändes sådär bitande kallt idag, "bara" tio minusgrader. Nu sitter jag och diggar gamla Queen-låtar framför datorn, tack Spotify!
Idag är det jobb 12-21 som gäller. Kroppen säger att det ska bli underbart med två hela dagars ledighet, måndag och tisdag. De senaste tre veckorna har jag bara haft en dag ledig per vecka, kanske därför det börjar bli lite trögt att ta sig ur sängen på mornarna? Söndagar klassas ju som en lugn dag på jobbet, "mycket pengar för lite jobb", men jag har faktiskt en del saker att ta itu med - vill inte lämna en massa skit efter mig, nu när jag ska vara ledig.
Under måndagen och tisdagen kommer jag förhoppningsvis ta mig tid att skriva om lite mer intressanta saker än bara vardag och jobb, får väl se vad som känns engagerande förutom de ämnen jag redan har i skallen! Kanske lite språk(miss)bruk, sura kunder, hundfunderingar eller nåt annat spännande..?


Jag och Banditen myser ihop oss nere hos syrran...


Såhär mysigt är det att kela med min vovve...


Pax Vobiscum.
Oskar.

Åsikter...
Namn: Syster Yster

Har du bröst å bringa som en frukostflinga....? Varm choklad å marmelad?! Tänka sig, en bloggande lillstrumpa....! I did NOT see that one coming. Men - underbart! Förgyller min vardag förstås! Snygg matta vi har förresten, den matchar vovven din fint. Puss på er!

2009-02-15 @ 11:21:08
Namn: Lilla mor

Roligt att du börjat blogga då får vi nyheter lite snabbare. Vi har vinterväder här nere också. Idag är det snöfall och minusgrader.Ha det bra!

2009-02-16 @ 08:56:35
URL: http://lars.oskar.blogg.se/
Namn: Carro

Ojoj, se nu har han börjat blogga också =) Härligt, ännu en sida att lägga till i våra "dagliga besök". Kul läsning :D

2009-02-16 @ 12:46:51
URL: http://www.elkbyggare.eu.tt
Namn: Anonym

"Visan om frukosten..." Som uteblev?? Såg ingen frukost i inlägget iaf ^^ haha Underbart att se att du mår och har det bra Oskar. Tänker på dig titt som tätt. Kraam!

2009-02-16 @ 23:34:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0