Hon kommer från främmande vidder...

2009-06-07, kl 19:49:19
Längesen...
Kära nån, så dåligt det går med mitt bloggande! Jag gör en massa andra saker, ute i verkligheten, istället för att sitta här och ordbajsa. Som att rösta, till exempel. Just nu tar jag mig dock tid att slänga upp lite bilder.
Mamma var här på besök, både för morsdags- och födelsedagsfirande. Således har jag fyllt 26 och fått/införskaffat riktigt fina presenter. En ny digitalkamera, mobiltelefon och de där löpardojorna som jag sneglat på en längre tid. Bilder på dessa ting får ni längre fram, för tillfället bjuder jag på andra bilder!


Mor och son

Mor, lilla mor, vem är väl som du?
- ingen i hela världen...


Mors dag

Morsdagsfrukost med blomster...

Biltema-shopping

Köpte en grill plus lite annat smått och gott på Biltema...

Kvalitet

Kvalitetsprylar - en rostig mutter på grillen...

Födelesedagsmat 1

Lagade min egen födelsedagsmiddag
potatissallad med gurka och färsk lök...


Födelsedagsmat 2

Grillad fläskfilé och en god sallad...

Slö-vovvar

Två trötta vovvar vilar upp sig på golvet...

Bus-vovvar

Och här ser ni hur man blir så trött,
som på bilden ovan...


Sitt fint...

Två flåsande vovvar och en pigg mamma...

Jordgubbspall

Det börjar bli lite rulle på jordgubbsförsäljningen nu,
såna här kvantiteter gäller dock bara belgare än så länge...


Lite vatten...

Testade kameran i nya mobilen,
för att visa det låga vattenståndet nere på Gültza...


Tämligen lågt vatten

Ska knäppa ett par till nu för att visa hur det ser ut "normalt"...

Klart slut...
För tillfället jobbar jag ungefär lagom mycket, men tiden går åt till mysiga hundpromenader, sena middagar och intellektuella diskussioner när det egentligen är läggdags.
Jag räknar ner dagarna tills jag får sätta mig i bilen och styra mot Bengtsfors. Semester. Det är förstås både med glädje och sorg jag ger mig iväg - vila och att träffa familjen kommer vara kalas, samtidigt som jag vet att jag kommer sakna Sandra oerhört mycket. Tur för mig att det ser ut som jag får med mig två vovvar att busa med!
Annars är det väl inte värst mycket spännande på gång, midsommar stundar och jag har ingen aning om vad vi ska göra, faktiskt. Chefen meddelade förresten häromdagen att han mest troligt kommer ta semester även efter jag kommit tillbaka från min ledighet, inte bara före. Det känns lite tungt för jag hade sett fram emot att bara bära det betungande ansvaret i tre veckor...
Nej, hörni, nu ska jag börja så sakteliga med lite matlagning. Det ligger några fina skivor rostbiff i en god marinad i kylen och väntar på grillen eller pannan, har inte bestämt mig riktigt än. Till det serverar nog köket en schysst fullkornspastasallad, av det roligare slaget med både spenat, gula körsbärstomater och kanske tillochmed jordgubbar.


Väder: Klar kväll
Temperatur: 14 grader




Pax vobiscum.
Oskar.

Åsikter...
Namn: Syster Yster

Äntligen får man se och höra vad som händer där uppe!! Räknar också dagarna tills Saaben cruisar uppför Alpgatan, bättre känsla är svår att få...

2009-06-07 @ 21:13:39
Namn: Lilla mor

Tack för bilderna. Det var några roliga dagar jag hade däruppe.

2009-06-07 @ 23:39:52
URL: http://larsoskar.blogg.se/
Namn: Niklas E

Semester i Dalsland asså, coolt!

Själv drar jag en sväng runt jorden såhär efter examen, tisdag smäller det och planet drar till LA :)

Ha en go sommar, det ska jag ha!!

2009-06-08 @ 00:21:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0