Brustna hjärtans höst...

2009-03-30, kl 22:36:09
Lugna gatan...
Tämligen händelselös dag idag. Det har varit så full rulle på jobbet i helgen att jag hämtat andan lite grann idag. Skönt, men samtidigt känns det alltid som man "slösar tid" när man bara gör ingenting..? Har iallafall varit iväg och köpt en rejäl kylbox till kära systers och svågers båt, det blir fint i sommar.
Nåväl, snacka om torka på min bloggfront. Kan fortfarande inte riktigt delge er helgens spännande händelser, för jag lyckas inte komma fram till några vettiga formuleringar. Jag antar att man lär sig mer och mer, upplever mer och mer, ju äldre man blir. Iochförsig kanske det är en självklarhet, men... Trodde aldrig jag skulle få se det jag såg igår, både på gott och ont. När en människa så pass kraftigt gav utlopp för sina känslor, på grund av något jag sagt/gjort/visat, blev det en ögonöppnare för att jag kanske inte ska pressa andra lika hårt som jag pressar mig själv, eller driva på dem lika kraftigt som jag driver på mig själv. Jantelagen får ursäkta, men det är inte alltid helt lätt att vara riktigt bra på det man gör.
Tror knappt att någon förstår värst mycket av senaste stycket, men jag fick iallafall ur mig lite. Nu lyssnar jag på Depeche Mode och bloggar, samtidigt som jag kollar Ballar av stål och äter nybakta chokladmuffins. Lovely monday! Nyss kollat CSI och kan faktiskt inte låta bli att kolla på Ballar av stål, även om det är lite "över gränsen" för min smak. Nej, hörni, jag slänger in ett par bilder och bjuder på en av Petters starkaste texter - känns som ett givet kort i soundtracket till Jens Lapidus Snabba Cash eller Aldrig Fucka Upp. Får se om jag kommer på lite mer vettigt att skriva imorrn...


Potatis

Först visste jag inte vad jag skulle laga till middag,
förutom att det skulle vara nåt med potatismos...


Början till köttbullar

Sen kom jag på att jag ville ha köttbullar till,
så här har ni min "grund"...


Middagen

Och här är resultatet...

Chokladmuffins

Bakade chokladmuffins ikväll, riktigt goda...





Petter - Henry Hård...


Avslut...
Till sist ursäktar jag mig, återigen, ifall färger, skärpa, kontrast etc är lite halvkasst på bilderna, men det beror ju på "skärmen", alltså tv:n. Vill dessutom tillägga att rubriken på dagens inlägg inte har nåt med mitt (obefintliga, haha!) kärleksliv att göra, den syftar bara på alla förhållanden/romanser som går åt pipan runt mig, för tillfället och under den senaste tiden.



Väder: "Varierat", snöar nu
Temperatur: 0 grader




Pax vobiscum.
Oskar.

Åsikter...
Namn: Syster Yster

Hört uttrycket "har man sagt A får man säga B"?!? Nåväl, allt har sin tid... Tack för hjälpen med "Blocket-köpet"!! Det går bra att avnjuta tacket väl kylt (eller välkylt?) ute på Lelång till sommaren, vad sägs?!

2009-03-31 @ 08:57:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0