Dom sista drömmarna del II...

2009-03-07, kl 09:25:24
Underbar morgon, nu jobb...
En riktigt härlig lördagmorgon är på väg att övergå i förmiddag. Jag klev upp vid åtta, pigg och glad när väckarklockan ringde. Gav mig ut på en timslång morgonpromenad med busvovven, snacka om härligt! Ungefär nollgradigt och ingen blåst, inget snöfall. Bara fågelkvitter bland träden. En sån här dag är det bara jag och pensionärerna ute på morgonen, ganska skönt faktiskt - de tittar med snälla ögon på en, säger nåt om att man har en fin hund eller bara "God morgon!". Sådär trevlig, glad, snäll och öppen ska jag också vara när jag blir pensionär...
Resten av dagen består enbart av jobb; 10-21, min standardlördag. Härligt? Nja, men jag trivs ju på jobbet och idag blir det nog hyfsat hårt slit, om inte för kunderna, så vet jag att Ove beställt en himla massa varor. Ikväll blir det med all säkerhet lika dött som igår kväll, men vad gör det - sofforna är sköna och tv:n visar bra grejor. Igår kollade jag Hancock, det var en film helt i min smak. Okomplicerad, halvkass humor i en actionfilm som romantiserar en sprithinkande superhjälte. Tror inte jag använde fler hjärnceller än det går åt för att andas och hålla ögonen öppna, men när man är småtrött på en fredagkväll funkar det fint. Knappast en av Will Smiths starkaste roller, men samtidigt är det ju som experterna säger - allt han sätter sitt namn på, blir en succé, åtminstone pengamässigt!
Nu får det bli en tallrik fil och några mackor, lång dag framför mig som sagt. Återstår att se om jag känner för att printa ner några rader ikväll efter jobbet, eller om jag bara slocknar direkt i soffan.


Framåt marsch!

Banditen in action, en dag kanske jag snyggar till de röda ögonen...


Väder: Mulet
Temperatur: 0 grader




Pax vobiscum.
Oskar.

Åsikter...
Namn: Anna

men fest orkar man väl alltid... nästan ;P haha! jasså alltid fest hos dig?... kan det vara på sandviksgatan du bor? Tycker jag kännde igen mig på bilderna du hade här på bloggen =D

2009-03-08 @ 00:04:01
URL: http://flymalm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0