Dom sista drömmarna...

2009-03-04, kl 21:01:47
Matlagning och tv-tittande...
Jobbet har känts lite segt idag, har känt mig lite smågrinig på en massa sura kunder. Folk som inte kan flytta på sig när man kommer körande med trucken, eller såna som bara måste ha just den där varan som man själv plockar i för tillfället. Nu är jag iallafall hemma och njuter av kvällen. Vet inte vad det är, men jag har höst i huvudet idag. Lugna Favoriter på radion och en soppa på spisen. Ska strax krypa upp i soffan och kolla nya serien "Lie to me", andra avsnittet. Riktigt bra serie om man orkar hänga med, tror jag.


Grönsaker till soppan

Lök, potatis, vitlök, palsternacka, morot...


Fräser i grytan



Väder: Mörkt...
Temperatur: -10 grader




Pax vobiscum.
Oskar.

Åsikter...
Namn: Lilla mor

Vad gott det såg ut med alla grönsakerna till soppan.

2009-03-04 @ 22:36:46
URL: http://larsoskar.blogg.se/
Namn: Niklas E

Ser sjukt gott ut, men det gör ju allt med potatis i :)

Jag fick ingen middag idag, det vart en massa innebandy istället.

2009-03-04 @ 23:44:44
Namn: Daniella

Ja jag hörde ingenting iallafall, men det var ju riktigt blåsväder också :) Haha syns på vilken avdelning du jobbar på!

2009-03-05 @ 13:28:14
URL: http://deniella.blogg.se/
Namn: Syster Yster

Ööööh, verkligen jobbigt med kunder som måste ha den varan som du plockar med, det gör dom väl på pin kiv?! Så brukar jag tänka, som jobbig kund alltså, att jag absolut ska ha den varan som dom plockar upp i butiken just därför.... Inte för att jag verkligen skulle handlat den varan, nej, nej!;-)

2009-03-05 @ 18:36:49
Namn: Oskar

Lilla mor:

Jobbar man med frukt och grönt, får man väl se till att ha lite sånt i maten..!



Niklas E:

Potatis är gott du, jag rekommenderar det istället för innebandy - helt klart.



Syster Yster:

Hmpf. Du förstår väl att jag vet bättre än så. Om du går in i en affär för att handla lite frukt och grönt, så ska du kanske handla gurka, tomat, sallad, apelsiner, bananer och äpplen. Sannolikheten för att samtliga i personalen råkar jobba med just de sakerna du ska ha, vid en och samma tidpunkt, verkar oändlig..? Under den tid det tar för dig att plocka de andra sakerna, hinner jag göra färdigt det jag jobbar med och du kan plocka det jag jobbade med, i lugn och ro - utan att vi behöver trängas :)

2009-03-10 @ 21:33:22
URL: http://larsoskar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0