Dom tomma stegen...

2009-03-22, kl 20:57:20
Vår, eller..?
Snacka om kalasväder. Riktigt gassande vårsol, hög och klar luft, några plusgrader. Jag har inte gjort många knop idag, mest bara njutit av vädret, både ute och inne. Jobbade som sagt 10-21 igår och det var förvånansvärt lite folk i rörelse, trots pension och barnbidrag. Mest troligt för fint väder, ingen som vill gå inne och handla när det är vårväder ute... Frågan är bara om "våren" är här för att stanna? Känns väl tidigt än så länge, minst en släng snö till borde vi kanske få, eller?!
Ungsstekte en hel kyckling för en stund sen. Vi hade nåt kampanjpris, 17:90/kg och jag roffade åt mig en som var på väg att gå ut i datum - halva priset. Således fick jag hem en hel kyckling för ungefär tio spänn. Billiga middagar haha! Hällde på lite soja, Smokey Hickory-marinad, timjan, mynta, salt och peppar. 70 minuter i ugnen på 175 grader och sen var den klockren.
Nåväl, imorrn är jag ledig, återstår att se vad jag ska hitta på då. Möjligtvis kolla efter ett par skor, eller två? Och blogga lite kanske. Löptur står också på schemat, härligt!
Jo, just det - jag bjuder på ett par schyssta låtar en bit ner. Hade helt missat Tomas Ledins nya, men den var ju rätt skön, kändes helrätt i den här årstiden. Movits! bjuder jag på mest för att de är ett klassiskt älska eller hata-band, deras musik delar verkligen sällskap. Själv står jag lite mittemellan, men har väl övervägande positiv kritik att komma med...


Kalasväder

Finfint väder mest hela tiden...

Helstekt kyckling

God kyckling, yes please...





Tomas Ledin - Håll Ut...




Movits! - Swing för Hyresgästföreningen...



Väder: Kalas-förmiddag, sämre eftermiddag
Temperatur: 3 grader




Pax vobiscum.
Oskar.

Åsikter...
Namn: Pauline

Hey you! Nope, jag har haft grejer kvar i förrådet i min gamla lägenhet jag hade med mitt ex. Tömde ur det sista igår, finally! Puh :) Hoppas allt är bra med dig, kramis!

2009-03-23 @ 11:15:41
URL: http://pauliine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0