Försvarstal...

2009-03-08, kl 11:57:53
Vilken härlig dag...
Jag vaknade klockan åtta, pigg som en lärka. Satt vid datorn och läste lite, innan jag begav mig ut på promenad med Banditen. Ett par spännande hundmöten, som han klarade fint. Kanske delvis berodde på att de mötande vovvarna också var duktiga och någorlunda väluppfostrade. Efter en god frukost framför Nyhetsmorgon tog jag tag i dammsugaren och promenerade med den istället för Banditen. Passade på att plocka bort gäst-"sängen" också, nu när Ante lämnat stan. Snacka om att man är glad att man fick en riktigt bra dammsugare i julklapp. Bandit fortsätter byta päls och det är inte nådigt, kan jag säga - hår, hår, hår.


Min dammsugare

Bandit må fälla mycket, men mot 500 watts sugeffekt har han inte en chans...

Vårvinter...
Även om det är mulet idag, så känns vädret ändå riktigt fint. Temperaturen ligger fortfarande kring noll och vinden är knappt märkbar. Känns som att jag borde bege mig ut på isen, men det får nog vänta till kvällen. Först och främst ville Sandra att vi skulle gå ut på isen med hennes valp Tindra, en liten träff med Bandit.
Apropå vädret så måste jag bjuda på en schysst bild på den feta snöhög som ligger utanför mitt köksfönster. Alltså där jag brukade parkera bilen, innan nån intelligent lapplisa kom på att det var kommunens mark..! Lite lustigt att den där högen ligger kvar, eftersom det verkar vara så noga att forsla iväg alla andra snöhögar, menmen vem vet vad det finns för ordning bland snöröjningsfolket.


Köksfönstret

Lite snö utanför fönstret, yes please...

Bildpyssel och hamburgare...
Har fixat med lite bilder att hänga på väggen, förresten. Skrivit ut, laminerat och klippt till. Nu ska jag bara "hänga ihop" dem på nåt snyggt vis, antar att det får bli med sytråd. Hoppas bara jag hittar lite tråd i rätt färg nånstans..? Sen måste jag hitta nåt ställe att hänga upp korten på också, men det ska nog gå att fixa.
Häromkvällen stekte jag mig hamburgare och jag kände att jag ville visa hela världen hur mina burgare ser ut. Grovt bröd, chilisås, ost, stekt ägg, färskmalen svartpeppar samt honungsgrillkrydda. Där har ni ett framgångsrecept. Inga konstigheter som dressing eller grönsaker, nej tack - ska det vara skräpmat så kan det vara skräpmat fullt ut. Fast det här blir ju en lite "nyttigare" variant, trots allt, lite längre kolhydrater i brödet och dessutom ägg för nyttiga protein. Klockrent! Enda som saknas är bacon, men jag kände inte för det just den aktuella dagen.


Bildpyssel

Samma bilder som finns här i bloggen, faktiskt...

Big fat burgers

Tidernas godaste hamburgare...


Väder: Mulet
Temperatur: 0 grader




Pax vobiscum.
Oskar.

Åsikter...
Namn: Syster Yster

Här är det också snö, snö, snö... Man kunde tro att man hamnat i Norrland. När tar det slut, jag vill ha vår!? Tur att Melissa Horn kan konsten att förgylla även den mulnaste dag...

2009-03-08 @ 15:20:30
Namn: Lilla mor

Ser fint ut med blomman i fönstret och snö i massor utanför. Men jag saknar en bild på lampan.

2009-03-08 @ 17:44:33
URL: http://larsoskar.blogg.se/
Namn: Niklas E

Ojojoj vilket åk du har! Min är mest liten och ful. Och så låter den som en virvelvind hög på helium.

När jag blir stor ska jag också skaffa mig en riktig damsugare :)

2009-03-09 @ 23:44:02
Namn: Kent-Ove

Hej Oskar.

Inte visste jag att Du var så duktig att laga mat

(för det finns väl inte någon bakom alla korten som Du inte visar)

2009-03-10 @ 11:16:10
Namn: Oskar

Syster Yster:

Kära nån då, ni har det inte lätt. Sen ska du vandra i Norge också va, där är det väl ännu mer snö?! Melissa Horns musik är härlig som sagt, lyssnar du på henne tack vare mig..?



Lilla mor:

Snön är härlig, jag lovar att snarast översända en bild på lyktan!



Niklas E:

Min var också lite, trött och ful, lät antingen alldeles för mycket eller alldeles för lite! Jag rekommenderar verkligen den här modellen, inte ett dammkorn som kommer undan.



Kent-Ove:

Det var värst, är du här och läser också? :)

Nejdu, sanningen är faktiskt den att det är jag som fixar alltihopa själv, nu när jag är ensam. Jag har förstås vovven som hjälper till lite, men han är bäst på att slicka rent tallrikar och formar, samt provsmaka!

2009-03-10 @ 21:29:15
URL: http://larsoskar.blogg.se/
Namn: Kent-Ove

Hej Oskar. Jag talade med din pappa o det var han som upplyste mig om att Du hade börjat att blogga. Sedan dess läser jag dina inlägg och dina fina kort som Du visar med jämna mellanrum.Det verkar som Du har funnit dig myckel väl tillrätta däruppe i Luleå (roligt) Ha det så bra, vi hörs senare med något inlägg.

2009-03-11 @ 10:24:50
URL: http://larsoskar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0