Hugger i sten...

2009-03-17, kl 21:44:01
Snabb uppdatering...
Kreativiteten fortsätter flöda och jag undviker bloggandet. Bjuder återigen på en bildkavalkad, för att ge en liten uppfattning om vad jag sysslar med på de lediga dagarna, förutom musiken. Har för övrigt både dammsugit, skurat, vattnat blommorna och borstat Banditen idag. Jobb på schemat imorrn; 12-18. Nu är min kaka, för närvarande i ugnen, snart klar...


Mackor

Nybakta mackor igår...

Dagens middag!

En slags tomatsoppa till lunch, riktigt, riktigt, riktigt god;
fusk-tomater, crème fraiche, smör, morötter, vitlök, lök, palsternacka, chipotle, bladselleri...


Hopkok

Rotsaker, lök och chipotle som grund...

Kalkon

Marinerade och helstekte en fin kalkonbit...

Färdig soppa

Soppan färdig...

Färdig kalkon

Kalkonen färdig...

Sockerkar

Håller man på med nåt som kan liknas vid en tomatsås i grunden,
får man icke glömma sockret...


Serverat & klart

Serverat i en skål, kalkonen i soppan, toppat med en bit grönmögelost...

Tom skål

Nu på kvällen har jag slängt ihop nån slags chokladkaka,
återkommer imorrn med resultatet...



Väder: Nästan helklart idag
Temperatur: 0 grader




Pax vobiscum.
Oskar.

Åsikter...
Namn: Niklas E

Chipotle ser kul ut, det får jag prova nångång.

2009-03-18 @ 00:36:56
Namn: Oskar

Yes please - en torkad, rökt chilipeppar. Gillar man röksmaken rejält så rekommenderas denna. Oerhört mycket smak i förhållande till vikt (och därmed pris) dessutom :)

2009-03-18 @ 01:00:55
Namn: Syster Yster

Rena matbloggen detta! Goda soppor och bakverk är inte det sämsta... Men var är firren?! ;-) God mat hägrar annars på lördag då det är Idrottsgala med supé på Dalia! Bra underhållning utlovas också... Komma ner? Ja? Ja!!!

2009-03-18 @ 08:18:04
Namn: Oskar igen

Äschdå, det är farligt att placera sig i nåt fack vetdu - då har man så mycket att leva upp till helt plötsligt :)

Jag har sett att det vankas exceptionellt bra underhållning på den, numera flyttade, Idrottsgalan. Frågan är bara om det verkligen är värt att komma ner, när min all-time favorite singer in the whole wide world sägs ha lämnat över mikrofonen till nån annan..?

2009-03-18 @ 09:16:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0