Jag har väntat på ett regn...

2009-03-27, kl 20:46:31
Tid, tid, tid...
Jo, jag vet att jag återkommer till det, men jag fattar verkligen inte hur människor hittar tid till att vara aktiva bloggare. Visst, jag förstår ju när det kommer till dem som tjänar pengar på det hela, då blir det liksom "värt besväret" så att säga och man kan avsätta tid till det..!
Nåväl. Igår jobbade jag 12-21 och idag 06-13. Inga större bekymmer någon av dagarna, idag var det dock extra schysst att jobba eftersom Ove började 12 - jag tog hand om varorna. Apropå det så börjar snacket gå om när/var/hur man ska göra saker i sommar. Vem vet, säger jag och inbillar mig att allt löser sig, "som vanligt". Har gått och klurat på lite spännande saker i skallen i ett par dagar nu, men det är inget jag yttrar öppet än så länge. Dagens viktigaste notis är det faktum att man kan följa Micke direkt från Nashville i hans blogg.
Det blir jobb hela helgen, 10-21 imorrn och 13-21 på söndag. För att ni ska hålla er sysselsatta, jag kommer väl knappast blogga värst mycket, så bjuder jag på en länk till en frän affär. Ännu ett ställe där jag helst skulle klicka hem minst en av varje artikel. En keps därifrån kan det nog bli iallafall, nu när jag sparar ut håret. Går faktiskt med "Coop Forum"-kepsen vareviga dag på jobbet, sweet!
I övrigt då? Jo, för tillfället har jag flyttat ut datorn i vardagsrummet och kopplat den till tv:n. Man ska ju testa allt, som de säger. Min trackball är trådlös så det var lugnt, men tangentbordet är sladdat, så där är det lite spänt. För er intresserade/insatta kan jag meddela att jag kör komponent ut på grafikkortet och lyckas tydligen komma upp i 1980*1080 om jag fattat allt rätt, använder det dock inte - ser ju inte att läsa text då! Ska tanka nån bluray-film och se hur det känns. Självklart har jag optisk ut i 5.1 DTS på ljudkortet, så det är rätt gött det också.
Eftersom ingen annan köper blommor till mig, så tog jag och gjorde det själv idag. Tio stycken fina, vita rosor som hamnade i en vas ovanpå ugnen. Bild nedan förstås. Fem poäng till den som kan identifiera en röd tråd bland de tre föremålen överst i bilden. Ungefär samtidigt som jag köpte rosorna, gick jag och funderade på vad jag skulle äta. Helt plötsligt slog det mig, likt en blixt från klar himmel, att jag ville ha korv och pommes frites. Kanske för att bara känna mig riktigt onyttig eller möjligtvis ta mig tillbaka till nåt barnkalas runt 1991, jag vet inte riktigt. Grillkorv, pommes frites och en rejäl klick chilisås satt som en smäck i kistan, självklart finns en bild längre ner.
Ryktet säger förresten att Emilia kanske kommer hela vägen från Stockholm upp till Luleå igen, om nån månad. Snacka om kul, jag hoppas på många och långa storys från Thailand. Bjuder på en låt längre ner, som får mig att tänka på tjejer som henne. Tror det var Nina som spelade den för mig, i den här versionen, första gången. Riktigt grym låt, med ett kalasbra band. Annars blandar jag Skid Row och Journey i min spellista idag.


Shirtstore.se!

Rosor

10 vita rosor ovanpå min ugn...

Käk

Korv, pommes frites, chilisås och mjölk - gött, gött, gött, gött...

Eftersnack...
Nu tror jag att jag ska rasta Banditen, förbi Statoil och köpa mig en liten chokladbit. Efter det blandar jag nån god dip, stavar lite moröttter och gurka samt avnjuter det tillsammans med lite chips. Riktigt soft fredag med andra ord. Insåg precis nu att jag sitter och skriver detta när resten av Sveriges befolkning kollar på antingen Let's Dance eller Så ska det låta. Jag klarar mig bra ändå haha!
Dagens största irritationsmoment ligger i alla de stavnings- och språkfel som förekommer på internet. Bloggar, hemsidor, affärer - you name it. Jag vet att jag inte skriver perfekt själv, men jag har åtminstone som ambition att hålla min svenska någorlunda förståelig. Särskrivningar eller stavfel hittills..? Fadren borde väl hittat nåt?! Problemet är att det märks t-y-d-l-i-g-t att det hela har med åldern att göra. Tro mig, det blir verkligen uppenbart i vissa fall. Jag förstår om man har bråttom och slarvar, men som sagt - lite kan väl alla ni därute försöka höja er i nivå..? Värst av allt är nog de som faktiskt tror sig vara så himla duktiga på vårt svenska språk, men som gång på gång upprepar samma fel. Får ta och återkomma till ämnet, för är det nåt jag kan haka upp mig och snöa in totalt på, så är det detta.
Jag skall nu övergå till att vattna mina sex blommor. Här kommer musiken...




Dave Grohl (Foo Fighters) - Everlong (Acoustic)...



Väder: Varm sol, kall luft
Temperatur: -8 grader




Pax vobiscum.
Oskar.

Åsikter...
Namn: Anonym

Heja heja!

Fram för lite ordfascism!

2009-03-28 @ 09:48:28
Namn: phille

får konstatera att din svenska är oklanderlig men att förfallet är uppenbart bland gemene "friend" på facebook. Illa! det är hög tid att folk startar studiecirklar och lär sig korrekt svenska.. Eller att vi helt enkelt skippar svenskan å kör på engelska för vi hamnar nog där till slut ändå :-)



p.s. såg Foo Fighters på Roskilde.. 05? nått sånt. nice bajs! 3vlig hälg

2009-03-28 @ 11:48:11
Namn: Fadren

Eftersom du utmanar mig ska jag säga att du skriver på det hela taget mycket bra, Oskar. Ledigt, lätt, flytande för det mesta. En och annan liten sak har jag hittat som jag skulle ha kunnat anmärka på men min blygsamhet gör att jag inte vill vara språkpolis men vill du annat så gärna.

2009-03-28 @ 20:39:17
URL: http://larsoskar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0