Kom...

2009-03-15, kl 20:31:53
Tala är silver, tiga är guld...
Jag har fortfarande helt andra saker i fokus, än att sitta här och ordbajsa. För det blir ju lätt det man gör. Självcentrerat och inavlande vältrar man sig i sina egna påhitt, tankar och åsikter. Å andra sidan är det ju ingen som tvingar just dig att läsa? Nej, dåså - håll tillgodo.
Lyssnar på Pearl Jam idag. Lagom tungt, lagom svängigt, lagom skrikiga gitarrer, lagom kommersiellt - lagom av allt? Bra eller dåligt, you tell me. Idag har jag jobbat 8-17, det har varit en seg dag. Jag är lite ovan på det där med att jobba söndagar, men det funkar ju - fina och lätta pengar. Jobbade 10-21 igår, varför jag knappt hann med mycket mer än att åka hem och krypa ner i sängen innan det var dags för jobb igen.
Nej, jag har verkligen varken lust eller tid för att skriva mer nu, så jag lämnar alla er läsare ensamna ikväll...


Isen, Gültza

Isen lade sig även detta år...



Väder: Mulet, vårigt
Temperatur: 0 grader




Pax vobiscum.
Oskar.

Åsikter...
Namn: Niklas E

Pearl Jam asså. Last kiss är riktigt fin, alive är också bra, resten av det jag har hört är inte alls lagom nånstans :)

2009-03-15 @ 23:24:23
Namn: Oskar

Hörru, gamle kamrat, det beror alltid på vad man jämför med?! "Allting är relativt" som en, då, relativt ung man lär ha sagt...

Senast jag hörde nåt "nytt" band var det ett sånt som jag jämför med, där var det inte lagom av nåt. Ante kan säkert kommentera om vilket band det var, jag minns inte, men det var nåt tyskt som lät skit :)

2009-03-16 @ 00:09:59
Namn: Niklas E

Jovist är det så. Men musiksmak är så fruktansvärt subjektivt (iallafall för dem med någon slags fri vilja) och man jämför ju med sånt man redan tycker om :) Men appropå Pearl Jam så blandar jag alltid ihop dem med Pink Floyd. Namnet då, inte musiken...

2009-03-16 @ 23:27:22
Namn: Oskar

Du har så rätt! Därför blir ju tävlingar som till exempel den nyligen avklarade Melodifestivalen smått pinsamma. Smaken är som baken, bred och delad..?!

Haha, det var en variant jag inte hört förut, men nu när du säger det så fattar jag precis. Another brick in the wall är verkligen störtfrän!

2009-03-17 @ 00:12:42
Namn: Niklas E

Japps, jag har faktiskt lyckats med att missa allt vad melodifestivalen heter i år. Inte riktigt intresserad :)



Den biten är bra, själv är jag helt såld på Wish you were here, hela albumet! Shine on your crazy diamond är verkligen helskum, men på ett skönt sätt.

2009-03-18 @ 00:34:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0