Lovesång...

2009-03-23, kl 20:33:01
Ännu en slö-dag...
Har inte gjort värst många knop idag heller. Riktigt soft med andra ord. Spelat och skrivit lite, surfat runt bland struntsaker och diverse kul prylar på Blocket. Gjorde en "liten" kycklingsallad till lunch-/eftermiddagskäk, gottgott. Börjar bli lite mer varierande väder nu, rätt skönt tycker jag, det får ju inte bli för mycket av den klarblå himlen och stekande solen - det väntar jag hellre med till sommaren...
Dagens stora fråga är hur jag ska klara av kvällen som soffpotatis. På Kanal5 går måndagens standardserie CSI, klockan 21. Inga bekymmer så långt. Tyvärr krockar det med Packat & Klart på Svt1/2, ryktet säger att det kommer vara nåt intressant inslag, eller kanske snarare intressant reporter. Menmen, låt oss hoppas att jag kan lösa detta i-landsbekymmer, kanske med hjälp av SvtPlay eller nåt åt det hållet..?
Det märks säkert att jag inte har så mycket vettigt att komma med idag, men jag fortsätter gärna ordbajsa ändå. När man inte har så mycket vettigt att säga, kan man alltid ta upp politik. Jag ger mig sällan in i politiska diskussioner, främst för att folk har så svårt för att diskutera - utan att bli upprörda. Ska inte göra några ingående ställningstaganden för tillfället, men jag bjuder på ett citat från förra veckans (?) mycket intressanta tv-program, "Rakt på" med KG Bergström.
De utfrågade var Mona "Toblerone" Sahlin och Fredrik "Babyface" Reinfeldt. Personligen tycker jag Reinfeldt blivit starkare under sin tid som statsminister, dock gör han det ganska farligt för sig själv när han tar på sig översittarkostymen och försöker låtsas som han inte ens behöver svara på vissa frågor. Mona Sahlin är förstås inte så himla mycket bättre, hon heller, det märks verkligen att hon slår ur underläge och inte riktigt vet var hon ska sikta, eller hur hårt hon ska slå. Huvudsaken tycker jag är att man håller sig ovanför bältet! Nåväl, till det där citatet nu, hoppas jag skrev ner det hyfsat korrekt; "Ibland är politik att välja - Fredrik Reinfeldt - ska vi sänka skatten för de som redan har mycket pengar, eller ska vi rädda välfärden..?"
Nu ska jag gå och ta ut en riktigt fin hallon- och jordgubbskaka ur ugnen, hoppas den är lika god som den ser ut att vara. Bild kommer senare ikväll eller, mest troligt, imorrn. Jo, just det, förresten. Jag har stajlat till bloggen lite, men man vet ju aldrig riktigt hur det funkar i olika webläsare, med olika upplösning och sånt. Ser det jätteskumt ut hos just dig, kan du väl säga ifrån...


Höga Kusten-bron

Livet är en enda lång resa, frågan är bara vad målet är...


Kycklingsallad

Kyckling, bladspenat, grön bavaria, lollo rosso, gurka, rättika, snackpaprika...



Väder: Väldigt blandat
Temperatur: -4 grader




Pax vobiscum.
Oskar.

Åsikter...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0