Mareld...

2009-03-09, kl 21:03:31
Mat och bak...
Lång dag idag och jag har faktiskt fått gjort en hel del. Sitter just nu och väntar på en kladdkaka i ugnen samtidigt som Luleå-Frölunda går på Kanal9. Saknar dock skrivarlust idag, så jag bjuder på ett citat och lite bilder istället.
"Jag kunde ställa mig naken, jag skulle mena en del,
men ett dreglande lejon, skulle ta det helt fel."


Lunch igår

Gårdagens lunch; spenat- och gräddstuvad pyttipanna...

Dagens lunch

Lök, vitlök, morot, chorizo, ost, palsternacka
- mina "standardingredienser" med lite variation...


Lukta?

Doftar ljuvligt när man fräser lök och vitlök...

Färdigt

Tillsatte lite fullkornssnabbmakaroner, sen var det klart...

Smet

Smeten till kladdkakan, ugnen piper "Färdig" om alldeles nån sekund...


Väder: Mulet, lätt snöfall
Temperatur: -2 grader




Pax vobiscum.
Oskar.

Åsikter...
Namn: Niklas E

Mmm, det vattnas lite i munnen nu, men man ska visst inte äta så här sent, så det får bli frukost istället sen.

Jag åt en sockerkaka till middag i lördags, det var det jag orkade fixa till...

2009-03-09 @ 23:46:50
Namn: Fadren

Mareld med Klas Vinterdäck, min absoluta favoritlåt!

2009-03-10 @ 10:37:01
URL: http://larsoskar.blogg.se/
Namn: Oskar

Niklas E:

Haha, jaadu, äta sent sägs ju vara "farligt". Dock vet jag inte om en sockerkaka till middag är så mycket bättre? :)



Fadren:

Sedärja, du har förstått dig på det finurliga smeknamnet. Mareld är en fin "bete", hoppas du lyssnat in dig på den!

2009-03-10 @ 21:25:02
URL: http://larsoskar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0