Måste vara två...

2009-03-25, kl 20:25:26
Lång dag, kort kväll...
Murphys lag säger väl nåt i stil med "Finns det nåt som kan gå åt skogen, så kommer det gå åt skogen!"..? Det visade sig förstås vara sant idag. Coop Forum i Piteå hade fått all inredning levererad, utom hyllorna som ska sitta upptill och hjulen som vagnarna ska stå på. Självklart löste vi det ganska dugligt ändå, tillfälligt, men snacka om frustrerande när man blivit lovad att grejorna ska komma fram en viss dag och de inte gör det.
På morgonpromenaden 04:30 imorse slocknade gatubelysningen. Gött! Mötte upp Ove på Statoil 05:20, jag var i tid för en gångs skull. Väl framme i Piteå rullade allt på, utom ovan nämnda bekymmer - vi jobbade riktigt bra och det märks att man inte behöver stanna upp och tänka lite, när man lagt samma pussel en gång förut. Allmänt skön arbetsdag där frukostfika, lunch och eftermiddagsfika ingick, thank you Konsum Norrbotten. Lunchen intog vi på Golden Dragon, jag klämde i mig nån slags kombination av friterat fläskkött och biff i currysås. Satt där det skulle.
Dagens tack skickar jag till Helena, Janne och Hanna. Allihop ställde upp på mig och Banditen, ifall husse skulle behöva vara borta länge. Nu blev det inte så, vi gav oss strax efter 16, tog en snabbkoll hos Ica Kvantum Piteå innan vi for hem. Väl hemma avnjöt jag en skön löptur, lite för kallt för Dobsom-brallorna idag bara. Tyvärr märkte jag det inte förrän jag redan var ute. Nu har jag lite kinainspirerat käk på spisen och tänkte dunka ner i soffan...


Mindre snö!

Snömängden har minskat...

Husse och Bandit

Tänka sig att vi fastnade på samma bild, jag och Banditen...

Full fart framåt

En tokig vovve på en riktigt härlig promenad igår...

Herre på täppan?

Nån har börjat inse att snöhögsklättring faktiskt är rätt fränt...

Röda tråden-björken

Jo, jag tror jag lyckats pricka rätt björk igen, eller..?

Föda

Inspirerades kanske av kina-lunchen, eftersom jag gick hem och lagade asiatiskt;
bladselleri, strimlad-lövtunn kotlett, morot, lime, färsk vitlök, ingefära, snackpaprika, lök...


Göttgött!

Såhär nice blev det i pannan, rejääält med soja...


Väder: "Kalasglasklart", mörkt nu
Temperatur: -7 grader




Pax vobiscum.
Oskar.

Åsikter...
Namn: Syster Yster

Åh, jag älskar den där hunden!! (Och hans husse...)

Här väntas norrlandsväder - snö i 3 dagar ryktas det! Våren är ett stort aprilskämt...

2009-03-26 @ 15:39:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0