Nå skruva fiolen...

2009-03-31, kl 21:44:32
Städa, tvätta, baka...
Jag har inte haft nåt värst dundertempo idag heller, men har iallafall gjort lite mer nytta än igår. Idag har jag dammsugit, tvättat några maskiner och just nu har jag ett par riktigt fina rågbröd med lingon i ugnen. Dessutom har jag hunnit med både morgonlöpning med Banditen och en lång cykeltur på eftermiddagen. Han verkar hyfsat nöjd, där han ligger och halvsover på golvet.
Nils Landgren har rullat i Spotify större delen av dagen, nu har jag bytt till en Guitar Legends-skiva som är riktigt skön. Innehåller tillochmed en Black Magic Woman-version utan den där halvsura Santana-fuzzen. Den må, nästan, vara hans varumärke - jag tål den ändå inte.
Eftersom Banditen på sistone uppvisat en hel del stresstecken när jag gör mig iordning för att åka till jobbet, så ska han få testa att vara hos min vän Emelie imorrn, jag ska jobba 12-18. Stort tack på förhand till Emelie för det! Vi får väl se hur de kommer överrens. Andra som vill ställa upp som hundvakt kan anmäla sig här... Nånting måste ha hänt med busvovven när han varit ensam hemma, för han började visa den här stressen nästan över en natt, så att säga. Menmen, allt som är trasigt kan lagas?!


Kaviarklämma

Världens bästa uppfinning för oss som gillar kaviar,
visserligen fel märke, Isbjörnen från Lysekil ska det vara, men...


Skvätt skvätt

Löparsetet som är överlägset alla andra, Dobsom R90,
såhär går det när man cyklar utan skärmar i slasket...


Banditen vilar

Idag kom förstås Dalslänningen,
Banditen tyckte dagens nummer var rätt sömningt...


Rågbröd med lingon

Inte helt säker på hur jag gillar det här med lingon, men...

Jäsning 1

Efter första jäsningen...

Jäsning 2

Utbakat och andra jäsningen klar...



Helgen och annat...
Eftersom jag inte skrev så mycket under helgen kan jag ta en kort uppdatering av det jag fortfarande minns. Lördagens jobb innebar full rulle, fick mycket varor för att vara en lördag och det var mycket folk i rörelse, som sig bör en löningshelg. Tur iallafall att vi inte hade alltför mycket kassa. Jag var ganska död på lördag kväll, men Sofia undrade om hon fick komma förbi och sitta en stund här, hon skulle hämta sina föräldrar nånstans. Tyckte det verkade trevligt med lite sällskap, så jag sa förstås ja - det slutade dock med att hon for ganska snabbt igen, för jag satt och somnade mitt i diskussionerna. Söndagen var också en hård dag, hyfsat med folk och jag tog emot måndagens varor på kvällen.
De "hemliga" funderingar som jag skrivit lite om tidigare, handlar om att jag funderar på att flytta. Inte från Luleå riktigt än, men till nånting mindre. Det blir för dyrt att bo såhär stort och fint, när man är ensam. Problemet är bara att det dels är väldigt svårt att hitta nåt som passar mig i storlek/planslösning, samtidigt som man blir tämligen kräsen när man bor såhär stort och fint. Ärligt talat - kul att gå från 90 kvm på bottenvåningen, med splitternytt Ballingslöv-kök och helkaklat badrum med högtalare i taket, till 45 kvm högst upp, med gammalt 60-talskök och "snyggt" målad våtrumstapet och matchande duschdraperi..? Nej, precis. Det är förstås inget definitivt beslut, men nånting jag överväger, starkt.
Iochmed att utgifterna sjunker, slipper jag känna att jag "måste" jobba lika hårt för att klara mig, kan ta ett ordentligt tag i skolan och få färdigt skiten. För det börjar dra ihop sig till att flytta neråt. Minst sagt. Jag trivs jättebra i Luleå, MEN det är på tok för långt bort från såväl familj som civilisation!



Väder: Halvklart, solig dag
Temperatur: 0 grader




Pax vobiscum.
Oskar.

Åsikter...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0