Nästan perfekt...

2009-03-16, kl 22:59:30
Fullt upp...
Vilka dagar, vilken kreativitet, vilken produktivitet, vilken sol, vilken himmel, vilken vår. Alltihop sant, utom kanske det där med vår. Den är väl inte riktigt på gång häruppe redan, jag tror det är lurendrejar-bluff, helt enkelt! Har inte tid att varken tänka eller skriva, man har som mest fullt upp när man är ledig - jag har full förståelse för alla pensionärer, jag vaknar ju tillochmed samtidigt som de gör på morgonen. Bjuder på bilder istället för text...


Banditen på språng

Bandit njöt av det härliga vädret...

Köksbänken

Hittade några burkar i ett skåp, de har väntat länge på att komma fram...

Lunchen idag!

Större delen av ingredienserna till dagens lunch;
kålrabbi, färsk vitlök, potatis och lök...


Pepparkvarn

En STOR favorit, min Skeppshult-pepparkvarn - gjutjärn...

Lunchen färdig...

Grillad kassler, keso och potatis-nånting...

Bandits ben

Bus-Bandit fick ett stort, gott ben idag...

Ojäst deg

Kände för lite nybakt bröd på kvällen, så jag satte en deg...

Halvjäst deg

Degen jäste fint...

Färdigt bröd

Blev nån slags tekaksbullar...


Väder: Strålande dag, mörkt nu
Temperatur: -1 grader




Pax vobiscum.
Oskar.

Åsikter...
Namn: Alexandra

Allt ser så himlans gott ut! kanske inte hundbenet då...

2009-03-16 @ 23:02:07
URL: http://cleopatravii.blogg.se/
Namn: P e r n i l l a

Hej! Skulle vara mer en tacksam om jag kunde få din hjälp. Är verkligen i desperat behov av det. Tack på förhand! Ha en fortsatt trevlig kväll :)

2009-03-16 @ 23:03:47
URL: http://pernillabremer.blogg.se/
Namn: Lilla mor

Ser gott ut med nybakta bullar.

2009-03-16 @ 23:04:42
URL: http://larsoskar.blogg.se/
Namn: Niklas E

Asså att baka är så sjukt underskattat. Jag har haft aprikoser som har jäst i en burk ett par dagar nu, och ikväll satte jag en fördeg på det. På torsdag eller fredag blir det nog bröd av det. Morsan tycker jag är tokig men det är ju kul att pyssla om degen och lyssna på när den jäser :)

2009-03-18 @ 00:28:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0