Tanken som räknas...

2009-03-12, kl 11:55:12
Blåa fläckar på himlen...
Små, små fläckar av en blå himmel tittar fram, bakom molnen. Under tiden som jag skriver spricker det upp mer och mer. Äntligen! Idag jobbar jag 13-21, varför jag gör alla mina "sysslor" på förmiddagen. Har hunnit med en löptur med Banditen, lös idag igen, före frukosten. Den var förresten ganska massiv, frukosten alltså, och finns på bild nedan. I dagens Metro har jag hittat ett länktips, som även det finns en bit neråt.
Har insett att jag borde bege mig till en sportaffär för att införskaffa en schysst "andas"-tröja att ha under Dobsom-stället, när jag springer. Det är lite för kallt för att springa utan nåt under, iaf på överkroppen, och jag är hemskt trött på min bomullspolo - den blir bara en blöt och tung. Dock blev jag avskräckt när jag såg priserna. 600:- för en vettig tröja? Jovisst, det var Nikes Dri-fit, men ändå...
Det heta länkstipset idag, är gemenskap:grön. Ett sånt där ställe som man bara vill handla, handla, handla på. Dels många riktigt schyssta prylar och dels är allt tillverkat av antingen återvunnet och/eller miljövänligt material. Om du ändå ska klicka in och kika; missa INTE magnetsakerna, exempelvis armbandet 2Mighty. Fränt värre!


gemenskap:grön

Stabil frukost

5 skivor bacon, 2 ägg, 2 ostmackor, 1 glas äppeljuice och 1 Metro
- det har man gjort sig förtjänt av, när morgonpromenaden bestod av löpning...


Parenteser...
För tillfället lyssnar jag på 3 doors down. Dagens buggtips till Spotify-folket är att uppdatera sökfunktionen så den kan översätta siffror till ord och vice versa.
Tänkte bjuda på lite snabba reflektioner/åsikter om aktuella nyheter. Först och främst: Luleå Hockey fick stryk igår, igen. Jovisst, domartabben var kass, men att det alltid ska gnällas så? Är det inte sönderskurna däck på en buss några fans hyrt, så är det för lite klirr i kassan, dåligt publikstöd, kass tränarduo eller att solen inte skiner. Till saken hör att jag just nu är hemskt trött på alla människor som ska hålla på och klaga. Kära nån, för att citera Nalle Puhs polare Nasse. De allra flesta står ju på benen, vaknar på morgonen och andas frisk luft varje dag?!
Som nummer två grubblar jag lite över det här med barnläkaren som häktats och nu släppts. Det snackas om nya lagar, eller att se över förordningar, så att föräldrar ska kunna ta beslut om att en livsuppehållande behandling ska kunna avslutas, oavsett hur pass osäkert det är att barnet kan komma att överleva? En form av dödshjälp med andra ord? Rätta mig gärna om jag fått alltihop kring bakfoten. Den enda vettiga frågan jag ställer till det där är: När är ett barn inte ett barn längre? För man kommer väl isåfall sätta nån slags åldersgräns? Eller ska det hela avgöras i domstol, i efterhand, så ingen människa vet hur de ska gå tillväga från fall till fall?!
Sist, men inte minst - ingen har förstås kunnat undgå skolmassakern i Tyskland. Landssorg, och jag sörjer med er, tyskar. Det som, förutom själva dödsfallen, är trist med såna här fall är framför allt diskussionerna, kring säkerhet i skolor och liknande, som uppstår. Jag såg nån (tysk) tant på tv som uttryckte sin sorg och tyckte det fanns mycket att göra, till exempel låsta lektionssalar, visitationer, metalldetektorer etc. Personligen anser jag att man måste börja i nån annan ända än att stänga/låsa in barnen och låta dem gå i en skola som har säkerhet endast jämförbar med flygplatser och fängelser. Eller?

Musik från igår...
Enligt löfte igår har jag nu letat upp de där låtarna. När jag vaknade igår morse hade jag en konstig känsla i kroppen. Kände mig lite som i "Anxiety", fast kanske inte riktigt så extremt. Låten bjuder, för min egen del, på blandade minnen och känslor - jag tycker den är riktigt skön.
Efter en kort stund blev jag dock på bättre humör, ungefär samtidigt som gatubelysningen slocknade. Då kände jag som i den andra låten, verkligen! När jag satt och sökte på YouTube hittade jag förstås Jill Johnsons tolkning och snubblade då vidare till hennes härliga version "Jolene". För er som, likt mig själv, förstår texten och tycker att Jill Johnson är riktigt snygg passar en av YouTube-kommentarerna bra; "I doubt Jolene has shit on this chick! Damn! Fine as hell!"
Haha!




Black Eyed Peas - Anxiety...




Ted Gärdestad - Oh, vilken härlig dag...



Väder: Klarblå himmel
Temperatur: 0 grader




Pax vobiscum.
Oskar.

Åsikter...
Namn: Lilla mor

Vilken härlig dag med Ted Gärdestad. Den är bra.

2009-03-13 @ 10:28:31
URL: http://larsoskar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0