Under månen...

2009-03-03, kl 12:40:02
Blogg-ledigt...
Snacka om skönt med lite blogg-ledigt. Jag har inte skrivit sen i fredags och det beror helt enkelt på att jag haft fullt upp med att leva, istället för att sitta här och skriva! Dessutom har antalet läsare sjunkit och jag vet inte riktigt om det känns som att bloggandet är värt den tid jag lägger ner på det. Fick dock ett sms från en kär vän häromdagen, som gjorde att jag kände för att fortsätta försöka.
Lördagen var en stenhård dag på jobbet. Har inte varit så fullt upp sen julhandeln, helt ärligt talat. Jag gillar ju när det händer grejor och när man säljer mycket, men vissa dagar blir det bara lite för mycket action. Efter jobbet i lördags kröp jag ihop i soffan en stund, trött av både jobb och hundpromenad med en då fortfarande ganska ynklig Bandit. Senare gick jag till Jimmi och Carro, träffade Elin som var hemma på besök från Åre. Nina var förstås där också. Vi gick upp och kollade in nya sportbaren Allstar. Helt ok ställe, men samtidigt inget "out of the ordinary"...
Söndagen var en tämligen långsam dag, Ante kom tillbaka från Övertorneå. Vi har tagit det riktigt lugnt, njutit av att vara lediga, pratat skit och skrivit/spelat in lite musik. Det är nog planen för idag också. Igår var vi förresten och käkade på Tasty, där vi träffade Emma, som kom hit och fikade på kvällen, trevligt.
Vädret har blivit väldigt milt, kring nollan på dagarna och några minusgrader på nätterna. Blåsten som varit de senaste dagarna har idag avtagit, vilket är väldigt skönt. Eventuellt kollar vi läget på stan idag igen och fortsätter spela in lite låtar. Annars inget nytt. Ska skriva mer när jag känner mig riktigt motiverad, kanske framåt kvällen eller imorrn före jobbet, har ett glidarpass; 12-18.


Ante lirar

Såhär ser det ut när Ante lägger gitarr på en ny låt...


Väder: Mulet
Temperatur: -1 grader




Pax vobiscum.
Oskar.

Åsikter...
Namn: Lilla mor

Kul att du börjat blogga igen. Har saknat den.Skönt att ni fått lite värme i Norrland.

2009-03-03 @ 18:02:35
URL: http://larsoskar.blogg.se/
Namn: Svåger Favorit

Vad blir de för låtar.. Finns de på myspace? Jag tycker du bloggar på fint. Din blogg är den enda jag läser.. Krama Banditen

2009-03-03 @ 19:37:21
Namn: Fadren

Paxzschs!

Jomenvisst, fortsätt blogga Oskar. Tar det emot kan du säga som Cicero "ubi nihil erit quod scribas, id ipsum scribito".

Du behöver inte säga som Nero, "quam vellem nescire litteras!"
sa när han för första gången skulle underteckna en dödsdom.

Citera i stället Pontus Pilatus som sa "quod scripsi, scripsi"
*.

Eller som den nygifta blondinen sa till sin man:

- Jag måste ha gjort något galet när jag stekte äggen, skalen sprack...

Dictum, faktum (Terentius)
**

Paschxz... äsch, Frid vare med Eder!



och när du inte har något att skriva, så skriv just det

* vad jag önskar att jag inte kunde skriva!

* vad jag har skrivit, det har jag skrivit

*** sagt och gjort

2009-03-03 @ 20:52:35
URL: http://larsoskar.blogg.se/
Namn: Daniella

Haha jaså? Visste varken att du hade en blogg eller att du var utanför statoil! Och angående telefonen så var jag kanske 2 minuter sen och sen fick jag ju leta dig runt hela affären :)

2009-03-03 @ 22:30:01
URL: http://deniella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0