Åt samma håll...

2009-05-12, kl 13:06:40
Tid, tid, tid...
Jag har verkligen inte haft tid att skriva. Idag har jag iallafall en ledig dag och tro det eller ej - solen kikar fram, härligt!
De senaste dagarna har inneburit ganska mycket jobb och en hiskelig massa trevligheter. Jag återkommer till både jobbet och resten nån annan gång. Mina arbetstider får jag inte meddela och det gäller väl ungefär de andra sakerna också...
Erbjuder iallafall en uppsjö bilder just nu, nästan två veckor gamla, från Valborg och 1:a maj. Får se när jag återkommer igen, men det känns lite svårt att hålla liv i en blogg för tillfället, alldeles för mycket annat som lockar, minst sagt!


Sömntuta

Att sluta "tidigt" på Valborgsmässoafton
och ta det lite lugnt var såhär skönt...


Majbrasa

Rejäl brasa och fint sällskap, vad mer kan man begära..?

Sandviksgatan

Den första morgonen i maj månad bjöd på riktigt kalasväder,
jag tog en liten serie foton på morgonpromenaden...


Fin Bandit

Bandit gjorde sig lite vårsnygg med scarf...

Solsken och kranen

Här syns den rivningshotade, och på senare tid mycket omtalade,
kranen i Södra Hamn...


Going up!

Klarblå himmel och somrig skugga...

Flaggdag

Utanför stadshuset flaggades det förstås...

Vår i luften

Påväg förbi Stadshotellet och stadsparken...

Framåt, framåt

Fortsättning längs Storgatan...

Dött värre

Ner längs Smedjegatan och det är fortfarande helt dött ute...

Tomt

En blick åt höger konstaterar att det är folktomt...

Stackars kran

Den tråkiga kranen som verkar betyda så mycket för så många!
Personligen kunde jag inte bry mig mindre om den trasiga prylen
som vissa tydligen vill kalla kulturminne eller nåt sånt...


Polis 1

En stund senare på dagen gick jag och Banditen ut,
för att kolla in alla motorcyklar på den så kallade Majrundan,
där det kryllade av poliser...


Polis 2

Jag vet inte om de trodde att de yrkeskriminella i stadens mc-gäng
skulle dyka upp eller om de bara vill kolla lite fina hojar
och kontrollera trafiken...


Polis 3

Sista polisbil(d)en, då lyckades jag ändå inte fota piketen...

Frän mc

En av de häftigaste cyklarna jag såg,
med reservhjul baktill...


Gammal mc

Troligtvis den äldsta mc:n jag såg, en BSA tror jag det var..?

Hej så länge...
Ska nu fortsätta njuta av min lediga dag, troligtvis blir det en cykeltur och sen lite dammsugning och ett varv med skurmoppen. Diverse vita och svarta hundhår både på golvet och i sofforna gör att det känns som det är dags för lite städning. Tror jag ska orka ge mig på att klippa klorna på busvovven också, om jag lyckas få liv i honom där han ligger och sover i soffan.
Så fort jag får lite tid över och har nåt vettigt att berätta återkommer jag, men det dröjer nog fram till söndag tippar jag på, om jag inte snubblar över nåt länktips eller annat att skriva om under resten av dagen.
Förresten; jo, jag vet att jag har samma rubrik som på nåt tidigare inlägg...


Väder: Halvklart, blåsigt
Temperatur: 10 grader




Nulla salus sine amor.
Viam inveniam aut faciam.
Pax vobiscum.

Oskar.

Åsikter...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0