Om tiden vill ifatt...

2009-05-20, kl 20:39:14
Våren har nått Luleå...
Otroligt, ett inlägg om dagen för tillfället haha! Idag har jag jobbat och ni kan väl gissa själva om det var mycket folk, med tanke på morgondagen. Full dag och mer därtill blev det. Imorse tog jag en lång cykeltur med Banditen, ganska skönt ute redan klockan 05 numera.
På träd och buskar knoppas det och gräset börjar se grönt ut. Det verkar som att våren äntligen kommit hit upp på riktigt. Den lilla vår som det iallafall är här, blir ju nästan sommar på direkten, åtminstone i mina ögon. Bjuder på en riktigt härlig bild från Gültza förra året, för att skapa lite sommarkänsla...


Sommar och sol

En av de få dagarna jag tillbringade på stranden förra sommaren...

Musik och kärlek...
En enda sak lovade jag mig själv när jag startade den här bloggen. Under inga omständigheter ska jag fylla den med en massa kärleksförklaringar och liknande dravel, mestadels för att jag hånskrattat så gott åt flertalet bloggare som ena dagen förklarar kärleken till sin nya livskamrat och i nästa stund beklagar sig över personen ifråga. Jag föredrar att upprätthålla något värt att kalla privatliv.
Som ni som känner mig lite bättre vet, och resten räknat ut vid det här laget, så har jag träffat en riktig kalaspingla. Eftersom jag ämnar hålla mitt löfte beträffande kärleksförklaringar så lägger jag istället upp ett par riktigt bra kärlekslåtar som jag snubblat över på sistone. Visst finns det väl en och annan vettig textrad, men det är inte det jag fastnat för i de här låtarna - snarare helhetsintrycket och känslan...




Dead by April - Losing You



Lifehouse - Everything

God Natt...
Snart är det dags för sängen, känns det som. Jag behöver vila upp mig inför jobbet imorrn. Visserligen börjar jag inte förrän 13, men för lite sömn och för lång arbetsdag har gjort att jag känner mig tämligen matt just nu.
En glad nyhet är förresten att min kära mor beslutat sig för att komma upp och hälsa på när jag fyller år. Hon ska tydligen stanna från fredag till tisdag om jag inte minns fel, det kan nog bli kalasskoj - särskilt med tanke på att jag har ledigt både fredag kväll samt hela söndag, måndag och tisdag!


Väder: Regn på dagen, fin kväll
Temperatur: 13 grader




Pax vobiscum.
Oskar.

Åsikter...
Namn: Niklas E

Kul att det går bra! Jag har inte lika flyt i kärleken, men jobb har jag fått :)



Det senaste halvåret har jag snöat in totalt på Lifehouse (och Blyss som de hitte först). Undrar om de har gjort någon dålig låt? Jason Wade har en rätt skön röst.

2009-05-21 @ 00:06:56
Namn: Kent-Ove

Detta med kärleken har jag misstänkt länge.

Ha det bra/kent-Ove

2009-05-22 @ 06:35:53
URL: http://larsoskar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0